Yeni Normal Broşürleri Yarışıyor


Yılmaz I. N.(Yürütücü), Akbulut N., Lehimler Z.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2021

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2021
  • Bitiş Tarihi: Ağustos 2021

Proje Özeti

Görsel iletişim tasarımı açısından pandemi dönemi ile birlikte toplumsal duyarlılık üzerine farklı temalara vurgu yapılmaktadır. Özellikle yapılan tasarım araştırmaları göstermektedir ki “Sürdürülebilir Çevre”, “Toplumsal Sorunlara Farkındalık” oluşturmak temalı sanatsal çalışmaların sonucunda, sanatın toplumu doğrudan etkileyen gücü açıkça görülmektedir. Yine toplumsal sorun olarak 2020 yılı başlarında hayatımıza giren Covid-19 pandemi süreci, son zamanlarda farklı bir şekil almış ve bu şartlar “yeni normal” olarak adlandırılmıştır. Proje kapsamında Sanat ve Medya Kulübü kapsamında; tasarım bölümü öğrencilerinin tasarladığı, Covid-19 pandemi sürecinde yeni normal yaşam içerisinde dikkat edilecek hususlar, sosyal mesafe ve aşı kavramlarını içeren, farklı görsellerle zenginleştirilmiş açıklayıcı birçok broşür oluşturulmuştur. Çoklu baskıda tek tasarım kullanılması zorunluluğundan kaynaklı olarak hazırlanan broşürlerin arasında hedef kitleye sunulacak broşürün seçimi için yarışma düzenlenecektir. Böylelikle yarışmaya katılan öğrencilerde sanat ve bilimin bir arada, toplumsal farkındalık oluşturacak konularla tasarımda birleşmesi, algıyı ve farkındalığı yükseltme ve faaliyete şevkle dâhil olabilmeleri hedeflenmektedir. Pandemi sürecinde sosyal faaliyet olarak yarışmanın yapılması ve öğrencilerin derslerde daha aktif etkinlikler yapmasıyla konunun içselleştirilmesi ve geleceğin bilim ve sanat insanlarının yetişmesine katkı sağlanacaktır. Yarışma jürisinde Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünden Doç. Zafer Lehimler, Dr. Öğr. Üy. Ferruh Haşıloğlu, Tortum MYO Müdürü Dr. Öğr. Üy. Hayrunnisa Mazlumoğlu, Tortum MYO Grafik Tasarım Programı'ndan Öğr. Gör. Nurhan Akbulut, Öğr. Gör. Mutlu Seven ve Öğr. Gör. Işıl Nehir Yılmaz yer alacaktır. Projenin kabul edilmesi halinde birinci olarak seçilen broşürün Kurumsal İletişim Direktörlüğü’nden onayı alınmasıyla “Yeni Normal” toplumsal duyarlılık projesinde dağıtımı gerçekleştirilecektir. Birinciliğe layık görülen broşür tasarımının sahibi ödüllendirilecektir. Hedef kitlede yer alan kişilerin broşürleri aileleri ve sosyal çevresiyle paylaşmaları, broşürlerin sosyal medya hesaplarından yayınlanması sonucu projenin sağlayacağı farkındalığın daha geniş kitlelere ulaşması hedeflenmektedir.