STRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI SÜRECİNDE KENTLER: ERZURUM ÖRNEĞİ


Beyaz R.

Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), cilt.5, sa.28, ss.3316-3331, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Stratejik planlama tüm pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi kentlerin gelişim, kalkınma ve markalaşma sürecinde de önemli bir yer edindiği görülmektedir. Özellikle küreselleşme kavramı ile birlikte birbirlerine benzeşen kentlerin yoğun rekabet ortamında ziyaretçi, yatırımcı, tacir ve yerleşimci çekmek için kullandığı en önemli faaliyetlerden biri haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı küreselleşen dünyada Erzurum kentinin markalaşmasına etki edecek unsurlarını stratejik bakış açısıyla değerlendirmektir.  Bu amaç kapsamında Erzurum kentinin yerel halkı ve mülki idare amirleri ile kentin marka kimliği ve konumunun oluşumuna etki edecek fiziki, sosyo-kültürel, tarihi, yönetsel ve işlevsel unsurlarının neler olduğunu belirlemek için yüz yüze mülakat ve odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Erzurum kentinin markalaşmasına katkı sağlayacak çok sayıda zenginlik barındırdığı, ancak bu zenginliklerden yeteri kadar faydalanılamadığı tespit edilmiştir.