ASES II. INTERNATIONAL FIRAT SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Şubat 2024, ss.1-10
Ulaşım da özel otomobil
kullanımı esas olarak iklim değişikliği ve küresel ısınmaya büyük oranda yol
açsa da ülkelerin ve şehirlerin ekonomik kalkınma politikaları refah düzeyinin
göstergesi olarak araç sahipliğini artırma yönündedir. Kaçınılmaz olarak her
ülkenin sürdürülebilir ekonomik, çevresel ve sosyal kalkınması ulaştırma
sistemlerinden geçmektedir. Artan araç sayısı beraberinde artan otopark
ihtiyacını da getirmiştir. Üstelik otoparklar arazi kullanımı ve ulaşım
planlamaları arasında ki doğrudan bağın sebeplerinden biriyken. Çünkü önemli
bir yatırım olarak sahip olduğumuz araçlar günün büyük çoğunluğunda park
halindedir. Bir seçenek olarak daha korunaklı ve güvenli olması için aracımızı
yaşadığımız evlerin altına veya işlerimizi kolaylıkla halledip dönebileceğimiz
kapalı ve açık otoparklara park ederiz. Hatta araçlarımıza depolama alanları
yaratmak için kanunlara başvurur, onlara özel yönetmelikler çıkarılmasını
sağlarız. Araçlarımız bu alanlarda gerçekten korunaklı ve güvende midir?
Araçlarımızı koruma altına alan mevzuat güncel ve yeterli midir? Bu çalışma öz
sermayemizle satın aldığımız araçları park ettiğimiz otoparklarda ki
gerekliliklerin, güvenliğin mevzuatta ki yansımalarını incelemekte, trafik
akışına sunduğu katkıları, gelişen teknolojiyle ilişkisini gözler önüne
sermektedir. Mevcut mevzuatta ki otopark yönetmeliğinin çağı ve teknolojik
gelişmeleri yakalaması için öneri ve tavsiyelerde bulunulmasının yanı sıra
asgari park gereklilikleri ve park etmenin standardının kavramsallaştırması
üzerine bir çalışma sunmaktadır. Belediyelerin yeni ve etkin park yönetimi
hakkında bilgilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Öyle ki artan araç sahipliğinin
azaltılması ve otoparkların daha güvenli ve etkili kullanımı beklenmektedir.
Although
the use of private cars in transportation is a major contributor to climate
change and global warming, the economic development policies of countries and
cities tend to increase car ownership as an indicator of prosperity.
Inevitably, sustainable economic, environmental and social development of every
country depends on transportation systems. The increasing number of vehicles
has brought with it an increasing need for parking lots. Moreover, parking lots
are one of the reasons for the direct link between land use and transportation
planning. Because the vehicles we own as an important investment are parked
most of the day. As an option, we park our vehicles under the houses we live in
to be more protected and safe, or in indoor and outdoor parking lots where we
can easily run errands and return. We even apply to the law to create storage
areas for our vehicles and have special regulations enacted for them. Are our
vehicles really protected and safe in these areas? Is the legislation that
limits where and how we park our vehicles up-to-date and sufficient? This study
examines the reflections of the requirements and security in the legislation in
the parking lots where we park the vehicles we buy with our own capital, and
reveals its contributions to the traffic flow and its relationship with the
developing technology. In addition to making suggestions and recommendations
for the parking regulations in the current legislation to catch up with the age
and technological developments, it offers a study on the conceptualization of
the minimum parking requirements and the standard of parking. It also aims to
increase the knowledge of municipalities about new and effective parking
management. As such, it is expected to reduce the increasing supply of parking
lots and to make safer and more efficient use of parking lots.