Görsel Kimlik ve Marka Tasarımı Kavramlarına İlişkin Grafik Tasarım Bölümü Öğrencilerinin Metaforik Algıları


Haşıloğlu M. F., Özpolat K.

American Ceramic Society Bulletin, cilt.1, ss.191-201, 2019 (SCI-Expanded)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: American Ceramic Society Bulletin
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Science Citation Index Expanded (SCI-EXPANDED), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.191-201
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet


 ÖZ 

Bu çalışma, görsel kimlik ve marka tasarımı kavramlarının grafik tasarımcı olmaya hazırlanan öğrencilerin algılamasında metaforlar üretmesini incelemektedir. Bu sorunu ele almak için, görsel kimlik ve marka tasarımı kavramları üzerine bir araştırma çalışması yapılmıştır. Bunun yanında öğrencilerin görsel kimlik ve marka tasarımına ilişkin ürettikleri metaforlar, kategorize edilerek incelenmiştir. 

Görsel kimlik, bir kurumu temsil etmede tanınırlık ve akılda kalıcılık sağlayan görsel unsurların tümüdür. Kurum kimliğini gösteren ve iletişimi sağlayan görsel kimliktir. Görsel kimlik kavramı kurum kimliği hedeflerine uygun olarak görülebilen yapıların, planlanmış bir şekilde kurumun menfaatlerine uygun olarak oluşturulmasını kapsar. 

Marka tasarımı, kurumların ürün ve hizmetlerini rekabet ortamında diğerlerinden ayırt edilecek şekilde sembol, simge, isim ve terimlerin tümünü kapsar. Markalar kurumun hedef kitlesi ile arasındaki iletişimi sağlayan bir araçtır. 

Bu çalışmada Fırat Üniversitesi Grafik Bölümü 2. sınıf öğrencilerinden “Görsel kimlik ………………… gibidir, çünkü; ………………………” ve “Marka tasarımı…………gibidir, çünkü;…………………” ibarelerini tamamlamaları istenmiştir. Araştırma nitel bir çalışma olup verilerin çözümlenmesi içerik analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar literatür dikkate alınarak tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. 

Anahtar kelimeler: Görsel kimlik, marka tasarımı, metafor, algılama, müşteri ilişkisi, grafik tasarımcı adayı. 


 ABSTRACT 

This study examines the concepts of visual identity and brand design to produce metaphors in the perception of students who are prepared to be graphic designers. In order to address this problem, an in-depth research study was made on the concepts of visual identity and brand design. Besides, metaphors produced by students about visual identity and brand design are categorized and analyzed. 

Visual identity is the visual elements that provide recognition and memorability in representing an institution. Visual identity that shows the identity of the company and provides communication. The concept of visual identity involves the creation of structures that can be seen in accordance with the corporate identity objectives in a planned manner in accordance with the interests of the organization. 

Brand design encompasses all of the symbols, symbols, names and terms of the products and services of institutions so that they can be distinguished from others in a competitive environment. Brands are a tool that provides communication between the organization and its target audience. In this study, Visual identity to the students of the Department of Graphics of Fırat University is similar to m; and Brand design is like lam because …………………. The research is a qualitative study and the analysis of the data has been done by conducting content analysis. The results were discussed and recommendations were made in the light of the literature. 

Key words: Visual identity, brand design, metaphor, perception, customer relationship, graphic designer candidate.