3.ULUSLARARASI BEDEN EĞİTİMİ,SPOR,REKREASYON VE DANS KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Haziran 2020, ss.34-35
Bu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor bölümü ve Spor Bilimleri Fakültesi
Rekreasyon bölümü öğrencisi olup formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının
halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ölçmek amaçlanmıştır. Araştırmada
kesitsel tarama modeli benimsenmiş ve uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen
2019-2020 akademik yılında Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor
Öğretmenliğinden 50 ve Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon bölümünde öğrenim
gören formasyon öğrencilerinden 20 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veri toplama
aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretmen Adayları
için Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu araştırma için ölçeğin
geçerlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve uyum iyiliği indeksleri
hesaplanmıştır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,86 olarak hesaplanmıştır.
Verilerin analizinde SPSS 20 paket programından yararlanılmış, analizlerde
bağımsız örneklemler t-testi ve basit korelasyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
formasyon eğitimi alan Rekreasyon öğretmen adaylarında halk oyunları dersine
yönelik tutumlarının beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarında istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir; (t(68)=-3,647,
p<0,05,η2=0,16).Kadın ve erkek öğretmen adaylarında ise halk oyunları dersine
yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır; (t(68)=-0,197,
p>0,05). Öğretmen adaylarının yaşları ile ilgili yapılan istatistiksel analizde anlamlı
bir fark bulunamamıştır (r=0,030, p>0,05).