Borsa Bilinirliği: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma


Creative Commons License

Ağırman E., Barakalı O. C.

3. Uluslararası Akademik Çalışmalar Kongresi, Osmaniye, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2022, ss.59-76

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Osmaniye
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.59-76
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Menkul kıymetler borsası veya borsa, sıradan bireylerin, aracı kurumların ve finansal kurumların hisse senedi, tahvil ve diğer finansal araçlar gibi menkul kıymetleri alıp satabileceği bir kurumdur. Ekonomik gelişmişliğin göstergesi olarak kabul edilen borsaların gelişmesi arz ve talep taraflarının güçlendirilmesi ile doğrudan ilişkilidir. Talep tarafında yer alan yatırımcı sayısının artırılması ise borsaların önemli görevleri arasında yer almaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacını üniversite öğrencileri arasında borsa bilinirliği ortaya çıkarmak oluşturmaktadır. İktisadi ve idari bilimler fakültesinde 8 farklı bölümde eğitim görmekte olan öğrencilerin oluşturduğu örneklem üzerine gerçekleştirilen anket çalışmasında borsa bilinirliği ile ilişkili çeşitli sorular yöneltilmiştir. Derlenen 380 anket çalışması SPSS 19 programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar arasında katılımcıların borsa bilinirliklerinin düşük olduğu, katılımcıların yatırım aracı olarak genellikle Altın’ı tercih ettikleri ve borsa bilinirliklerini artırmada sanal platformlardan ziyade ders, seminer gibi fiziksel eğitim alanlarını tercih ettikleri gözlemlenmiştir. 

A stock exchange or stock market is an institution where ordinary individuals, brokerage firms, and financial institutions can buy and sell securities such as stocks, bonds, and other financial instruments. The development of stock markets, which are accepted as an indicator of economic development, is directly related to the strengthening of the supply and demand sides. Increasing the number of investors on the demand side is among the important tasks of the stock markets. In this context, the aim of this study is to reveal stock market awareness among university students. Various questions related to stock market awareness were asked in the survey study conducted on the sample of students studying in 8 different departments in the Faculty of Economics and Administrative Sciences. The compiled 380 survey studies were analyzed with the SPSS 19 program. Among the results obtained, it was observed that the awareness of the participants in the stock market was low, the participants generally preferred Gold as an investment tool, and they preferred physical training areas such as lectures and seminars rather than virtual platforms to increase their awareness of the stock market.