Dondurulmuş Gıda Tüketimini Etkileyen Sosyo-Ekonomik Faktörlerin Belirlenmesi


Creative Commons License

KÜLEKÇİ M., Topaloğlu A., AKSOY A.

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.37, sa.1, ss.91-101, 2006 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada, Erzurum ilinde dondurulmuş gıda tüketimi ile sosyo-ekonomik özellikler arasındaki ilişkiler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada anakitle oranlarına dayalı kümelendirilmemiş tek aşamalı basit tesadüfi olasılık örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Erzurum İli merkez ilçede yüksek, orta ve düşük gelirli ailelerin ikamet ettiği 3 alt belediye sınırlarında 336 aile ile anketler yapılmıştır. Yapılan analizlerde, dondurulmuş gıda tüketiminin gelir düzeyi ile doğru orantılı olduğu belirlenmiştir. Eğitim seviyesi yüksek kişilerin, düşük veya eğitimsiz insanlara göre, daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Buna ilaveten ailedeki birey sayısı arttıkça dondurulmuş gıda tüketim oranının azalmakta olduğu görülmektedir. Dondurulmuş gıdaların tüketici gözündeki en
belirgin özelliği hazırlanmasının kolay ve zamandan tasarruf sağlayıcı olmaları, şeklinde ortaya çıkmaktadır. Dondurulmuş gıda ile ilgili en önemli haber kaynağının %34.5 pay ile televizyon olduğu belirlenmiştir.

This study was conducted to determine the releationships between frozen food consumption and socio-economics traits in Erzurum province. Unclustered probability sampling method was used in present study. Public survey were made on 336 families. Consisting of high, middle and low income family living in 3 submunicipal borders in Erzurum. It was observed that there was a linear connection between frozen food cunsumption and income level. The number of education person living at study area were higher than those of uneducated and illitareted persons. In addition, as the number of person in family increased. It was determined that consumer prefer frozen foods because of easy preparation of frozen foods and the rational use of their times. The most important in formation source on frozen food is television with 35,5%.