Afiş Tasarımında İki Dil Kullanımı


Creative Commons License

Lehimler Z.

JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES, cilt.22, ss.2381-2405, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 22
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: JOURNAL OF GRADUATE SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.2381-2405
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet: Posters are the graphic products that attract our perception with its stimulant power. The visual hierarchy and focus of the surface influence the need to intensify our perception towards what images in a poster. In terms of communication, one of the images that takes our attention on the surface of the poster is the concept of language which becomes a social sign through writing and typography. The poster design determines the priority of the language in our perception as a communication medium. Today, the position of the poster is very different from that of the past. Poster designers must use more than one language in their designs in order to be more understandable in a rapidly changing and globalizing world. While that multi-language usage served as giving information in the past, today it has become the main feature of poster design. These kind of posters, generally designed to both combine the local and the global and to reach masses by creating a new narrative style, have become common.

Anahtar Kelimeler: Poster Design, Language, Two Languages, Visual Communication 

Abstract: Afişler, algımızı tetikleyici ve harekete geçirici grafik ürünlerdir. Yüzeyin görsel hiyerarşi ve vurgusu, afişte sırasıyla hangi imgelere algımızı yoğunlaştırmamız gerektiği noktasında bizi yönlendirir. İletişim açısından afiş yüzeyinde dikkatimizi çeken imgelerden biri de yazı ve tipografi aracılığıyla yüklenen ve toplumsal bir gösterge olan “dil” kavramıdır. Afiş tasarımı, bir iletişim unsuru olarak “dil” öğesini hangi öncelik sırasına göre algılamamız gerektiğini etkiler. Günümüzde afişin geldiği konum geçmiştekinden çok farklıdır. Artık afiş tasarımcıları hızla değişen ve küreselleşen dünyada daha anlaşılır olabilmek için tasarımlarında birden fazla dil kullanmak zorundadır. Bu çoklu dil kullanımı önceleri bilgilendirme amacı taşırken daha sonra afişin temel ögesi olmuştur. Hem yerel ile evrensel olanı yan yana getirmek, hem de yeni bir anlatım dili yakalayarak çoğunluğa ulaşmak için tasarlanan bu afişler günümüzde çok yaygın bir hale gelmiştir.

Keywords: Afiş Tasarımı, Dil, İki Dil, Görsel İletişim