Ağrı Medyası ve Beklentiler


Creative Commons License

TEMİZTÜRK H., Çalhan R.

Uluslararası Ağrı Dağı ve Nuh’un Gemisi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2008, cilt.1, ss.510-526

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.510-526
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kitle iletişim araçları gelişmiş demokrasilerin en önemli kurumlarındandır. Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde kitle iletişiminin yerel medyalar aracılığıyla gerçekleştirildiği de bilinmektedir. Enformasyon bombardımanı altında kalan modern insan, bunun sakıncalarını gidermek için artık kendilerine daha yakın buldukları yerel medyaların daha özel, daha samimi, daha doğru haber ve yayınlarına sığınmaktadır adeta. Yaygın medyalar ile rekabet olanakları çok sınırlı olmakla birlikte, Türkiye’de de yerel medyaların bu türden birer sığınak işlevi üstlenmeleri gerekmektedir. Ekonomik, idarî, ticarî birçok sorunla boğuşmakta olan yerel medyaların, toplumsal sorumluluklarını yerine getirebilmek ve birer sığınak olabilmek için, özellikle Doğu Anadolu’da ve Ağrı’da daha fazla özveride bulunmaları da kaçınılmazdır. Ağrı medyasının, Türkiye’nin her tarafında olduğu gibi, yerel medyaların karşı karşıya bulunduğu zorlukları aşmak ve şehrin tanıtımına katkıda bulunmak yolunda, Ağrı’nın sahip olduğu birtakım avantajlardan yararlanması/yararlandırılması sağlanmalıdır. Ağrı Dağı ve burada bulunduğuna ilişkin kanıtların giderek arttığı Nuh’un Gemisi ile, İshakpaşa Sarayı ile, tarihi İpekyolu üzerinde bulunmasıyla, farklı ülkelerin buluşma noktası olması dolayısıyla sahip bulunduğu avantajlar, Ağrı medyasının da katkısıyla Ağrı’nın tanıtımında kullanılmalı ve turizmin gelişimine bu yolla katkıda bulunulmalıdır. Ağrı medyası, bu konuları sık sık gündeme getirmektedir; ancak bu türden yayınların daha etkili, daha sonuç alıcı olması onların niteliği ile ilgilidir. Bu sebeple, Ağrı medyasının hem nicelik açısından, hem de nitelik açısından daha iyi konuma ulaşması, daha kaliteli yayıncılık anlayışına sahip kılınması gerekmektedir. Ağrı’nın tanıtımı, ilin ve bölgenin kalkınması, yerel demokrasinin güçlenmesi için daha nitelikli medyaya, daha nitelikli medya için ise daha fazla desteğe ihtiyaç bulunmaktadır.

Mass communication means are among the most important institutions of developed democracies. In many developed countries of the world it is known that mass communication is performed via local media. Modern human being, under the attack of information bombard, almost begin to trust local media’s more closer, more special, more trustful news and publications in order to get rid of the adverse consequences of this situation. Although local media has limited facilities to compete with common media, it has to take such a function of sheltering in Turkey too. Although local medias tries to cope with economical, administrative and commercial problems, it has to be more self-sacrificing especially in Eastern Anatolia and Ağrı in order to fulfill its social responsibilities and be a shelter. Ağrı has to draw benefit from its advantages in order to get over commonly encountered problems of local medias which is seen in many parts of Turkey too.  Advantages such as Mount Agri, Noah’s ark about which there are more and more evidences have come into existence nowadays, Ishakpasha Palace, historical Silk Road and the situation of the city as a meeting point of different countries have to be used by the media of Ağrı in presentation of the city and in the development of tourism by this way. Media of Ağrı brings up these issues frequently but its effectiveness is related to its quality. For this reason media of Ağrı has to reach a better situation in terms of both quality and quantity and should have a more qualified publishing concept.  A better qualified media is needed for advertising Ağrı, for the development of the city and the region, for the regional democracy to gain ground, and also more support is needed for a better qualified media.