MOBBİNG OLGUSUNUN PAZARLAMA VE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ


Erciş M. S.

MOBBİNGİN BİREYSEL-ÖRGÜTSEL-TOPLUMSAL ÖNCÜLLERİ VE ARDILLARI, Prof. Dr. Mehmet Serdar Erciş Prof. Dr. Mehmet Dumlu Aydın Prof. Dr. Ahmet Nezih KÖK, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.9-269, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: EĞİTİM YAYINEVİ
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Sayfa Sayıları: ss.9-269
  • Editörler: Prof. Dr. Mehmet Serdar Erciş Prof. Dr. Mehmet Dumlu Aydın Prof. Dr. Ahmet Nezih KÖK, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

1980’lerde ortaya çıkan mobbing kavramı, son yıllarda tüm dünyada oldukça hızla yayılmaktadır. Kurumsal açıdan bakıldığında mobbing olgusu, kurumlar için olumsuz ve zararlı sonuçları olan önemli bir sorundur. Mobbing kurumlarda, genel olarak iş görenler, yöneticiler veya çalışanlar arasında meydana gelmektedir. Mobbing kurum içinde gerilime ve strese yol açmaktadır. Bu nedenle kurumlarda meydana gelen mobbing iş görenlerin performanslarını ve kurum verimliliğini düşürmektedir. Bu durum iş görenlerin kuruma karşı bağlılık seviyelerinin düşmesine neden olmaktadır. Aynı zamanda tüm hiyerarşik kademelerde mevcut olan işbirliğine zarar vererek, takım çalışmasını sekteye uğratmaktadır (Tetik, 2010:82). Bu olumsuzluklar her şeyden önce kurumsallaşmayı engelleyen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumlarda mobbing yatay veya dikey mobbing şeklinde ifade edilebilir. Mobbing yalnızca mobbinge maruz kalanlar ile sınırlı kalmamakta, mobbinge maruz kalanların çevresi ve tüm iş görenleri olumsuz olarak etkilemektedir. Mobbing olgusunun meydana getirdiği olumsuzluklardan, yaklaşık olarak kurumun tüm uygulamaları ve alt birimleri zarar görmektedir. Bu birimler içinde uygulama açısından mobbingten yüksek seviyede etkilenenlerin başında, halkla ilişkiler ve pazarlama birimleri yer almaktadır.