Journal of Social Humanıtıes Scıences Research, cilt.5, sa.30, ss.4149-4168, 2018 (Hakemli Dergi)
Günümüz toplumlarının iki önemli özelliği tüketim toplumu olmaları ve dinin bu toplumlarda güçlenmesidir. Kapitalist
ekonominin varlığını devam ettirmesinin birincil dayanağı olan tüketim kavramı, üretimden pazarlamaya, yönetimden
reklamcılığa tüm iş dünyasının benimsemiş ve insanlığa dayatmış olduğu bir olgudur. Toplumların en temel unsurlarından olan
din olgusu ise son dönemlerde hem toplumsal hem de ekonomik anlamda etkinliğini artırmıştır. Dinin günümüz toplumlarında
güçlenmesi din ile tüketim kodları arasında bir bağlantının olup olmadığı fikrini akla getirmektedir. Bu araştırma genel olarak
bireylerin dindarlık düzeyleri ile hedonik tüketim eğilimleri arasındaki ilişkiyi ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ana
kitlesini Tokat ilinde ikamet eden tüketiciler oluşturmaktadır. Kolayda örnekleme ile belirlenen 383 kişiye yüz yüze anket
uygulanmış, elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla frekans, bağımsız iki örneklem t-testi, tek yönlü varyans
analizi, faktör analizi ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Araştırma bulguları, dindarlık düzeyi ile hedonik tüketim
eğilimleri arasında pozitif yönlü bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır