21. YY Eğitim


Creative Commons License

Küçükoğlu A.

Eğitime Giriş, özcan demirel,zeki kaya, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.389-415, 2019

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2019
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.389-415
  • Editörler: özcan demirel,zeki kaya, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Pegem Akademi Yayıncılık, eğitim bilimi alanında uzman yayıncı olmayı temel ilke olarak benimsemiş ve bu ilke doğrultusunda yeni ve özgün yapıtlar ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmada ekip yaklaşımını temele almış ve büyük bir yazar ordusu oluşturmaya başlamıştır. Bu bağlamda, Eğitime Giriş kitabı çok yazarlı bir yapıt olarak hazırlanmıştır. Yazar kadro, uzmanlık alanlarına ve farklı üniversitelerden oluşlarına göre belirlenmiş ve bu yapıtın ortaya çıkması sağlanmıştır. Eğitime Giriş (EG), eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması sonucunda ders programlarında yer almış bir derstir. Öğretmenliğin bir meslek olarak kabul edilmesi, öğretmenlik mesleğinin çok değişik yönlerinin bulunması ve her şeyden önemlisi de öğretmenin rolünün 21. yüzyılda değişmeye başlaması öğretmenlik mesleği açısından çok önemli belirlemeler olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim bilimi ve özellikle de öğrenme psikolojisi alanlarındaki yeni gelişmeler öğretmenliği ve sınıf içi uygulamaları etkilemekte ve değişimi hızlandırmaktadır. Tüm bu değişim ve gelişimlerin ders kitaplarına yansıtılması olası görülmemekte; ancak ipuçları verilmeye çalışılmaktadır. Bu bağlamda hazırlanan Eğitime Giriş kitabı farklı söylem ve sunumla siz değerli okuyuculara sunulmuştur. EG’nin yayına hazırlanmasında ekip yaklaşımı anlayışının tüm kurallarına uyulmasına; kitabın biçim, içerik ve teknik özellikleri açısından son yıllardaki yeni anlayışa ve gelişmelere uygun olarak hazırlanmasına özen gösterilmiştir. Yazar kadrosu ile bu dersin kur tanımına uygun bir yapıtı ortaya koymak ve bu alanda iyi bir örnek vermek amacıyla gereken önem ve özen gösterilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın öğretmen adaylarına ve öğretmen olarak çalışanlara az da olsa katkı getirmesi yazar kadrosunu mutlu kılacaktır.