Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of Turk Islam World Social Studies, cilt.5, sa.18, ss.437-455, 2018 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı; kent kimliği, kent imajı ve kent konumlandırma
ilişkisi kapsamında Erzurum ilinin markalaşması sürecini değerlendirmektir. Bu
amaç doğrultusunda, öncelikle kentin sahip olduğu kimlik unsurlarının tespiti
amacıyla, kentte bulunan mülki idare amirleri ve yerel halktan 14 kişi ile yarı
yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilen
verilerle bir ölçek oluşturulmuştur. Bu ölçek Erzurum ilinde ikamet eden 307
kişiye uygulanarak, kentin yerel halk zihninde imajı belirlenmeye çalışılmıştır.
Elde edilen verilere faktör analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçek 7
boyut altında toplanmıştır. “Doğal, tarihi ve kültürel zenginlikler” ve “ulaşım ve
hayat kolaylığı” boyutları en fazla ön plana çıkan boyutlar olarak
değerlendirilmiştir. Bu boyutların kent konumlandırma faaliyetinde kullanılması
uygun görülmektedir. Ayrıca kent algılarının cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim
ve gelir değişkenleri itibariyle farklılaştığı da görülmektedir.