İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi


Uzunpolat Y., Çakmak A.

3. ULUSLARARASI DİN EĞİTİMİ KONGRESİ , Konya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2022, ss.78

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.78
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bireyin bir kurumdan, işten beklentilerinin karşılanması o kurumdan, işten memnun olduğu anlamına gelmektedir. Memnuniyet bireyin iş doyumuna, akademik kariyerine, yaşam tatmini gibi birçok duruma olumlu etki etmektedir. Bu çalışmada yüksek din öğretiminde öğrenim gören öğrencilerin fakülte memnuniyet düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de bulunan İlahiyat ve İslami ilimler fakültelerinde öğrenim gören ilahiyat lisans programı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 1555 kişiden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmış ve 1555 kişiye ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan birisi katılımcıların çeşitli kişisel bilgilerinin istendiği form kullanılmıştır. Öğrencilerin fakülteden memnuniyetlerini belirlemek için de “Akademik branş memnuniyeti ölçeği” kullanılmıştır. Nauta tarafından geliştirilen Gür Erdoğan ve Artal tarafından uyarlanan ölçek altı madde ve tek boyuttan oluşmaktadır. Akademik branş memnuniyeti; öğrenim görülen bölüme yerleşmiş olmaktan duyulan mutluluk, başka bir bölüme geçmeyi düşünmeme, bireyin kendisini bölümü hakkında iyi hissetmesi ve değişim ihtiyacı duymamasını ifade etmektedir. Verilerin analizlerinde ikili gruplar için ilişkisiz örneklemler t-testi, çoklu gruplar için One Way Anova ve sürekli değişkenler için de korelasyon analizleri kullanılmıştır.