MAS Journal of Applied Sciences, cilt.7, sa.3, ss.641-650, 2022 (Hakemli Dergi)
Araştırma yükseköğretim kurumlarında COVID-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime
yönelik hemşirelik bölümü lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin tutumlarının değerlendirilmesi
amacıyla gerçekleştirildi. Çalışma tanımlayıcı türde bir araştırmadır. Çalışmaya 01.06.2021-01.07.2021 tarihleri
arasında Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 2. 3. 4. sınıfta ve Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Enstitüsü hemşirelik alanı lisansüstü programlarında öğrenim gören öğrenciler dahil edildi. Çalışma verileri web
tabanlı olarak kişilerin sosyodemografik özelliklerinin yer aldığı Anket Formu ve Uzaktan Eğitime Yönelik
Tutum Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizi p≤0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilerek SPSS programı ile
gerçekleştirildi. Öğrencilerin ölçek puan ortalamasının 112.04±36.04 olduğu saptanmıştır. Yaş gruplarına,
cinsiyete, eğitim seviyesine göre Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında gruplar
arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu 26 yaş ve üzeri öğrencilerin; erkek öğrencilerin; her bir üst
eğitim seviyesinin alt seviyeye göre ölçek puanın daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Evli öğrencilerin; eğitim
aldığı şehirde yaşamayan öğrencilerin ölçek puan ortalamalarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. COVID-19
sürecinde internette geçirilen süreye göre ölçek puan ortalamaları incelendiğinde 6 saatten fazla internette zaman
geçiren öğrencilerin ölçek puan ortalaması en düşük olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin
hemşirelik eğitiminde uzaktan eğitime yönelik olumlu tutum sergiledikleri ortaya koyulmuştur.
The research was carried out to evaluate the attitudes of undergraduate, graduate and doctoral students
of nursing department towards distance education applied during the COVID-19 pandemic in higher education
institutions. The study is a descriptive type of research. Students studying at Atatürk University Nursing Faculty
2nd, 3rd and 4th grade and Atatürk University Health Sciences Institute nursing graduate programs between
01.06.2021 and 01.07.2021 were included in the study. The study data were collected with a web-based
Questionnaire, which includes the sociodemographic characteristics of the individuals, and the Attitude Scale
towards Distance Education. The analysis of the data was performed with the SPSS program, with p≤0.05
considered statistically significant. It was determined that the scale score average of the students was
112.04±36.04. According to age groups, gender, education level, the difference between the groups in the
Attitudes towards Distance Education Scale mean score is statistically significant for students aged 26 and over;
male students; It has been determined that each upper education level has a higher scale score than the lower
level. married students; It has been determined that the average score of the students who do not live in the city
where they receive education is higher. When the scale score averages were examined according to the time spent
on the internet during the COVID-19 process, the scale score average of the students who spent more than 6
hours on the internet was determined as the lowest. As a result of the study, it was revealed that the students
exhibited positive attitudes towards distance education in nursing education.