Görsel Tasarım I


Yılmaz I. N.

  • Dersin Düzeyi: Ön Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: YGR-201
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik ve Uygulama
  • Akademik Yıl: 2020 - 2021
  • Ders İçeriği:
    Derse giriş, ders izlencesi ve ders planlaması yapma, ders tanımlaması, Kurumsal kimlik çalışması hakkında bilgi vermek. Örneklemeleri slayt gösteri ile anlatım.
    2Kurumsal kimliği hazırlanacak olan kurum, kuruluş veya ürün tespit önerileri sonunda karar verilmesi. AR - GE çalışmasına başlanması.
    3AR - GE çalışmalarının sonucunda toplanan materyallerin değerlendirilmesi, Handmade Logotype eskiz çalışmaları.
    4Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme.
    5Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme, Logotype tespiti.Kurumsal Kimlikteki uygulama çalışmaları.
    6Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile Logotype çalışması eskiz çalışmaları ve değerlendirme, Logotype tespiti.Kurumsal Kimlikteki uygulama çalışmaları.
    7Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler.
    8Vize
    9Kurumsal kimliği hazırlanmış olan kurum, kuruluş veya ürünün tanıtım kampanyası hazırlığının yapılması.Tanıtım kampanyasında kullanılacak grafik ürünlerin tespiti.Örneklemeleri çevrim içi görsellerle anlatma.
    10Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması.
    11Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. Handmade eskiz çalışmaları.
    12

    Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması.

    DERS İZLENCESİ Dersin Tanımı Bilgisayar destekli grafik tasarımlar oluşturmak ve belirlenen konular doğrultusunda afiş, basılı reklam kampanyaları, p.o.p. malzemeleri, infografik, gazete tasarımları örnek analizi yapmak, tasarlamak ve sunuma hazır hale getirmek. Verilen örnek şablon vasıtasıyla sunumu yapmak konularını kapsar. Dersin Amacı Bilgisayarda görsel tasarımlar oluşturma yeterlilikleri kazandırma ve öğrenim süresince edinilen bilgi ve becerileri uygulayarak profesyonel olarak reklam kampanyası, takvim, afiş, infografik tasarımı gibi her türlü grafik tasarım ürünlerini projelendirme bilgi ve becerisi kazandırır. Dersin Materyalleri (Kaynaklar) İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayın Evi, Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose, Paul Harris, Literatür Yayın Evi Görsel Tasarım I Tortum Meslek Yüksekokulu / Grafik Tasarım Programı 2021 – 2022 Akademik Yılı Güz Dönemi Öğr. Gör. Işıl Nehir YILMAZ Dersin Öğrenme Çıktıları (Hedefler) 1. Verilen proje sayesinde tüm grafik ürünlerin tasarım ve uygulama yetisini sağlar. 2. Grafik tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlayabilir. 3. Grafik ürünlerin tasarımı ve uygulanabilirliğini doğru zaman planlaması dâhilinde yapabilme yetisini kazandırır. 4. Geçmişle gelecek arasında köprü kurabilme yetisini sağlar. Dersin İçeriği SIRA İÇERİK AÇIKLAMA ÖDEV-ARAŞTIRMA EK KAYNAKLAR 1 Ders Tanıtma. Kurumsal Kimlik Tanımı ve Özellikleri Öğrencilerle oryantasyon süreci. Dersi tanıma ve ders planı ile ilgili bilgilendirmede bulunma. Kurumsal Kimlik hakkında bilgi verme ve örneklendirmeler yapma. Örneklemeleri çevrim içi inceleme. Kurumsal kimlik AR-GE çalışması yapmak, çok seçmeli öneri hazırlamak ve önerileri doc dosyası ile sunum formatında oluşturmak. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Yayın evi ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ GÖRSEL KİMLİK KLAVUZU pdf http://www.kto.org.tr/d/file/kurumsalkimlik.pdf 2 Kurumsal Kimliğin Temelleri, Kurumsal Kimlik Projesi oluşturma Kurumsal Kimlik Projesi için oluşturulacak kurum ve kuruluşların tespiti için güncel kurum ve kuruluş araştırmasını tartışma şeklinde yürütme ve tüm grupların kimlik kuramlarını tespit etme. Tespit edilen kurumsal kimlikle ilgili kurum doğasına uygun olarak logotipe alt yapısını belirlemede materyal seçme AR-GE çalışması yapmak ve çok seçmeli (en az iki fikir) olarak doc dosyası ile sunmak. PF kurumu için hazırlanmış logotipe öğrenci sunumu pdf http://gmk.org.tr/publications/yazilar/ocak1988 Kurumsal Kimlik Krizi 3 Kurumsal Kimliğin Temelleri Kurumsal Kimlik Projesi : Kurum doğasına uygun olarak logotipe alt yapısını belirlemede materyal seçme, Tespit edilen kurumsal kimlikle ilgili kurum doğasına uygun olarak logotipe el Atatürk Üniversitesi Ata Teknokent Kurum Kimliği Kılavuzu pdf Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal. İmaj, Yard. Doç.Dr, Sevil UZOGLU Handmade logo tipe eskiz çalışmaları. analiz etme, logotipe belirleme ve handmade olarak logo tasarım eskiz çalışması yapma. çizimi hazırlamak ve çok seçmeli (en az iki) olarak jpg ve ya pdf formatında (yapılan el çizimlerinin fotoğrafla çekilmesi) sunmak. http://izka.org.tr/wpcontent/uploads/pdf/izka-kurumsal-kimlikkilavuzu.pdf 4 Kurumsal Kimlik Oluşumu ve İçeriği Kurumsal Kimlik Projesi : Bilgisayarda logo tipe eskiz çalışmaları. Kurumsal kimlik logo tipe karar verilen son eskiz çalışmasını vektörel ve pixel tabanlı program desteği ile çizme ve oluşturma. Kurumsal kimlik logo tipe karar verilen son eskiz çalışmasını vektörel ve pixel tabanlı program desteği ile oluşturmak ve jpg veya pdf formatında sunmak. Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Gavin Ebros, Paul Harris, Literatür Yayın evi UFUK ÜNİVERSİTESİ Kurumsal-KimlikKılavuzu pdf 5 Kurumsal Kimlikte Görsel Tasarım ve Tasarımcı Kurumsal Kimlik Projesi : Bilgisayarda logo tipe çalışmaları. Kurumsal kimlik için oluşturulmuş logo tipe tasarımının vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile kullanma alan, zemin ve amblem çözümlemesini yapma ve kurumsal kimlik tasarım alt yapısını ve taslağı oluşturma. Kurumsal kimlik için oluşturulmuş logo tipe tasarımının vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile kullanma alan, zemin ve amblem çözümlemesini yapma ve kurumsal kimlik tasarım alt yapısını ve taslağı oluşturup jpg veya pdf formatında sunmak. Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ebros, Paul Harris, Literatür Yayın evi Squid Kurumu Görsel Kimlik Klavuzu pdf 6 Kurumsal Kimlikte Görsel Tasarım ve Tasarımcı Kurumsal Kimlik Projesi : Bilgisayarda kartvizit çalışmaları. Kurumsal kimlik için oluşturulmuş logo tipe tasarımının vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile kullanma alan, zemin ve amblem çözümlemesini yapma ve kurumsal kimlik tasarım alt Kurumsal kimlik için oluşturulmuş logo tipe tasarımının vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile kullanma alan, zemin ve amblem çözümlemesini yapma ve Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınevi Vinca Kurumu Görsel Kimlik Klavuzu pdf yapısını ve taslağı oluşturma. kurumsal kimlik tasarım alt yapısını ve taslağı oluşturup jpg veya pdf formatında sunmak. 7 Kurumsal Kimlikte İsim ve Amblem Kurumsal Kimlik Projesi : Bilgisayarda antetli kağıt çalışmaları. Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile Kurumsal Kimlikte kullanılacak grafik ürünlere uygulama taslak çalışmaları ve değerlendirmeler. Ara sınav Kurumsal Kimlik logo tipe sunum dosyası ( Kurum ve ya kuruluş ismi, kapsam açıklaması, logo tipe açıklaması, oluşum evre eskizleri, vektörel ve pixel tabanlı programlarda hazırlanmış taslak ve son hal çizimleri), kartvizit, antetli kağıt, zarf, cd üzeri ve cd zarfı tasarımlarının teslimi. Kurumsal Kimlik Çalışmaları Beko Örneği pdf 8 Ara sınav Kurumsal Kimlikte İsim ve Amblem Kurumsal Kimlik Projesi : Bilgisayarda antetli kağıt çalışmaları. Ara sınav Kurumsal Kimlik logo tipe sunum dosyası ( Kurum ve ya kuruluş ismi, kapsam açıklaması, logo tipe açıklaması, oluşum evre eskizleri, vektörel ve pixel tabanlı programlarda hazırlanmış taslak ve son hal çizimleri), kartvizit, antetli kağıt, zarf, cd üzeri ve cd zarfı tasarımlarının teslimi. Özge TOPÇU, Kurumsal Kimlik Oluşturmada Bir Logonun Markaya Etkisi, Yeni Medya Elektronik Dergi - eJNM May 2017 Volume 1 Issue 2 9 Kurumsal Kimlikte Logo, İmza, Tipografik Yazı Türü ve Renk Kurumsal kimliği hazırlanmış olan kurum, kuruluş veya ürünün tanıtım kampanyası Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR-GE çalışması. Grupların konsept Yaratıcı Reklamın Temelleri, Gavin Ebros, Paul Harris, Literatür Yayın evi Kurum ürünü vektörel çizimi hazırlığının yapılması. Tanıtım kampanyasında kullanılacak grafik ürünlerin tespiti. Örneklemeleri çevrim içi görsellerle anlatma. çalışmalarını çok seçmeli olarak (en az iki) doc dosyası formatında sunum yapması. 10 Kurumsal Kimlikte Logo, İmza, Tipografik Yazı Türü ve Renk Kurum ürünü vektörel çizimi Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. Grupların konsept çalışmalarını çok seçmeli olarak (en az iki) sunum yapması, konsept tespiti. Grupların tespit edilen konsept çalışmalarını handmade eskiz çizimi yapması ve çok seçmeli olarak (en az iki) jpg veya pdf formatında sunum yapması. Kampanya Öncesi Reklam Araştırmalarının Reklam Kampanyasının Uygulanmasındaki Rolü ve Önemi, Eda Er Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İzmir 11 Kurumsal Kimlik Tasarımı Tarihçesi Konsept CD ve CD zarfı tasarımı Tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması. Grupların konsept çalışmalarını çok seçmeli olarak (en az iki) sunum yapması, konsept tespiti ve handmade eskiz çalışmalarının yapılıp değerlendirilmesi. Tespit edilen konsept eskiz çalışmasının vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması ve sunumun hazırlanması. Şemseddin Süceddinov , Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj Oluşturma Süreci Ve Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi,İstanbul, 2008 https://www.siluettanitim.com/reklamkampanyas%C4%B1-fikri 12 Kurumsal Kimlik Tasarımı Tarihçesi Kurumsal Kimlik Muckup çalışması Vektörel ve pixel tabanlı programlar desteği ile laboratuvar ortamında tanıtım kampanyasında kullanılacak konsept ile ilgili AR - GE çalışması ve sunumun hazırlanması. Tanıtım kampanyası sunumunun değerlendirilmesi: Kurum içeriğinin tanıtımı, kurum logo tipe tanıtımı, kurum iç ve dış logo tipe mockup uygulaması, kurum araç ve ya ürün tanıtımı ve mockup uygulaması Emeliya NABİYEVA, Doç. Dr. İlkay KARADUMAN, Marka Öğelerinin Marka Sadakati Üzerine Etkisi, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 6, Sayı: 21, Haziran 2019, s. 190-211 13 Kurumsal Kimlik Tasarımı Tarihçesi Kurumsal Kimlik Muckup çalışması Final hazırlığı ( Tanıtım kampanyası sunumunun teslimi: Kurum içeriğinin tanıtımı, kurum logotipe tanıtımı, kurum iç ve dış logotipe mockup uygulaması, kurum araç ve ya ürün tanıtımı ve mockup uygulaması) Tanıtım kampanyası sunumunun değerlendirilmesi: Kurum içeriğinin tanıtımı, kurum logo tipe tanıtımı, kurum iç ve dış logo tipe mockup uygulaması, kurum araç ve ya ürün tanıtımı ve mockup uygulaması Emeliya NABİYEVA, Doç. Dr. İlkay KARADUMAN, Marka Öğelerinin Marka Sadakati Üzerine Etkisi, Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies Yıl: 6, Sayı: 21, Haziran 2019, s. 190-211 14 Final Ödev Teslimi Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterler DEĞERLENDİRME KATKI YÜZDESİ Vize (Ödev teslimi: : Tasarım ilkeleri doğrultusunda değerlendirilecektir) 40.0 Final (Ödev teslimi: : Tasarım ilkeleri doğrultusunda değerlendirilecektir) 60.0 Ders ile ilgili gerekli açıklamalar Derslerde devam şartı aranmaktadır. Dersler anlatım, sunum, tartışma, ödev ve geri bildirim (soru cevap) şeklinde yapılacaktır. Etik Kurallar Öğrenciler, dürüstlük ilkesi ve sorumluluk bilinci çerçevesinde üniversitemiz yönetmeliklerinde ve diğer ilgili mevzuatlarda yer alan etik davranış standartlarına uygun biçimde hareket etme yükümlülüğü taşırlar. Başka kaynaklardan alınan bilgiler akademik kurallara uygun bir biçimde açık olarak belirtilmelidir.