Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.31, sa.2, ss.569-582, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere
çalma başarılarında, analitik ezberleme yaklaşımının etkililiğini araştırmaktır. Araştırmanın
modeli, eşitlenmemiş kontrol gruplu “yarı-deneysel model”dir. Araştırmanın evrenini
Türkiye’deki GSE Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları, örneklemini ise GÜGEF GSE Bölümü
Müzik Öğretmenliği anabilim dalında 2009-2010 öğretim yılında 3. sınıfta öğrenim görmekte
olan öğrencilerden seçilen 22 öğrenci oluşturmaktadır. Deney aşamasında, örneklem grubu, biri
deney diğeri kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmış, hem öntest hem de sontest aşamalarında her
bir öğrencinin ezber performansının video kayıtları alınmıştır. Yapılan performans
değerlendirmesi sonucunda elde edilen veriler, SPSS programı aracılığıyla Wilcoxon İşaretli
Sıralar Testi ve Mann Whitney U Testi uygulanarak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
analitik ezberleme yaklaşımının, öğrencilerin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarını olumlu
yönde ve önemli ölçüde etkilediği anlaşılmıştır.