Akademik Usulsüzlük


Creative Commons License

Özmen S., Yurttaş A.

Palandöken 2. Uluslararası Hemşirelik Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, ss.52-54

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.52-54
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

AKADEMİK USULSÜZLÜK

Serpil ÖZMEN1, Afife YURTTAŞ2

1Atatürk Üniversitesi, Narman Meslek Yüksekokulu, Erzurum / Türkiye, serpil.ozmen@atauni.edu.tr

2Atatürk Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, Erzurum / Türkiye,  afife-72@hotmail.com

Özet

Eğitim; bireylerin doğuştan var olan özelliklerini geliştirerek toplum kurallarını öğrenebilmeleri ve uygulayabilmeleri olarak tanımlanmaktadır. Nitelikli bir eğitim sisteminden beklenen ilk hedef bireylerde olumlu yönde davranış değişikliği oluşturmasıdır. Ancak günümüz eğitiminde bireylerde olumlu davranışların yanı sıra olumsuz davranışlarda gözlenmektedir. Eğitim yaşantımızın en önemli unsurlarından birisi olan dürüstlük kavramı; bireyin yaşantısı boyunca verilen görev ve sorumluluklarını doğru bir şekilde yapabilmesi ve özgün olabilmesi olarak belirtilmektedir. Bu durumların dışına çıkılması ise akademik usulsüzlük ile açıklanmaktadır.

Akademik usulsüzlük, bireyin eğitim hayatında kendi başarısını ortaya koymaya çalışırken gerçekleştirdiği usulsüz ve etik dışı davranışlar olarak ifade edilmekle birlikte akademik usulsüzlük tüm dünyada önemli bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Hemşirelik eğitimi veren kurumlarda da bu problem azımsanamayacak kadar önemlidir.

Günümüzde yapılan çalışmaların birçoğu hemşirelik öğrencilerinin hem akademik hem klinik ortamda akademik usulsüzlük davranışı eğiliminde olduğunu göstermektedir. Hemşirelik; bilim ve sanata dayalı, kuramsal bilgi ve beceriyi içeren uygulamalı bir sağlık disiplinidir.  Akademik dürüstlük, profesyonel sağlık hizmeti sağlayıcıları olmaya hazırlanan yetkili ve dürüst profesyonel hemşireleri hazırlamaktan sorumlu eğitimcilerin doğruluğu, kişisel bütünlüğü, öğretme, öğrenme ve ödev olgularının adil bir biçimde yürütülmesini destekler.  Hemşirelik eğitim ve uygulamanın birlikte yürütüldüğü bir disiplindir. Bu disiplinde öğrencilerin eğitim hayatı boyunca akademik dürüstlüğe ilişkin bilgi ve tutumlarına ilişkin kavramların öğrenilmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde akademik usulsüzlük konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu doğrultuda çalışma, derleme-makale niteliğinde gerçekleştirilmiştir.