Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.25, sa.1, ss.37-54, 2021 (Hakemli Dergi)
Dijital araçların entegre kullanımına imkan veren teknolojik gelişmeler, medya araçları
arasındaki sınırları bulanıklaştırmıştır. Yakınsamanın etkisiyle birçok araç her zaman-her yerde
kullanılabilirlik özelliği kazanmıştır. Okuma, izleme ve dinleme ile sınırlı olan medya ile ilişkiler,
interaktivite sayesinde aktif izleyiciyi hareketlendirmiş, bu kitle medya metinlerine yön vermeye
çalışmış, eğlence dünyasını deneyimlemiş, film veya dizilerin kurgusal gidişatında söz sahibi
olmuştur. Eski çağlardan beri anlatılagelen hikâyeler bu bağlamda medyalararası bir özellik
kazanmıştır. Antik anlatılarda ve çağdaş anlatılarda aktif izleyicinin desteği, teknolojik araçların
elverişliliği, medya şirketlerinin katılımcıyı öne çıkarması ve daha birçok etkenle transmedya
hikâye anlatıcılığı sıklıkla başvurulan bir anlatım tekniği olmuştur. Anlatılar geliştirilmeye açık
kurgusal evrenler olarak inşa edilmiş, müzik, resim, grafik gibi metin türleriyle
zenginleştirilmiştir. Bu çalışmada Angry Birds kurgusal evreni, niteliksel içerik analizine tabi
tutularak transmedya hikâye anlatıcılığı bağlamında çözümlenmeye çalışılmıştır. Çalışma
neticesinde sözü edilen kurgusal evrenin transmedya hikâye anlatıcılığının tüm özelliklerini
taşıdığı sonucuna varılmıştır.