Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, sa.34, ss.559-585, 2022 (Hakemli Dergi)
Matematiksel modelleme etkinliklerinin öğrenme ve öğretme sürecinde olması için,
öğretmen adaylarının, uygun etkinlikleri ne şekilde seçeceklerini ya da uygun bir etkinliğin ne
şekilde oluşturulacağını bilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada, matematik öğretmeni
adaylarının matematiksel modelleme etkinliği oluşturma ve sınıf ortamında etkinliği uygulama
süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırma, bir
devlet üniversitesinde matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim gören öğretmen
adaylarının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan 16 matematik öğretmeni adayına
altı hafta boyunca toplam 12 saat matematiksel modelleme eğitimi verilmiş, ardından birer
matematiksel modelleme etkinliği oluşturmaları istenmiştir. Oluşturulan etkinlikler
matematiksel modelleme prensiplerine göre değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının
seçtikleri matematiksel modelleme etkinliğini sınıflarında uygulama süreçlerini ve öğretmen
adaylarının uygulama yeterliklerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış gözlem formu ile
ders gözlemleri yapılmıştır. Sınıf içerisinde etkinliği uygularken elde edilen bulgular ise
öğretmen adaylarının öğretim süreci sonunda matematiksel modelleme uygulama becerilerinin
beklenilen düzeyde olduğunu göstermektedir.
In order for mathematical modeling activities to be in the learning and teaching process,
prospective teachers should know how to choose appropriate activities or how to create a
suitable activity. This study aims to examine the mathematics teacher candidates' processes of
creating mathematical modeling activities and applying them in the classroom environment. In
this study, case study was used. A total of 16 mathematics teacher candidates participating inthe study were given 12 hours of mathematical modeling training for six weeks, then were asked
to create a mathematical modeling activity. The activities were evaluated according to
mathematical modeling principles. Lesson observations were made with semi-structured
observation form in order to determine the application process of the mathematical modeling
activity chosen by the teacher candidates in their classrooms and the application competencies
of the teacher candidates. The findings obtained while applying the activity in the classroom
show that the mathematical modeling application skills of the teacher candidates at the end of
the teaching process are at the expected level.