Öğretmen Adaylarının Öğrencilere Sundukları Matematiksel Akıl Yürütme Beceri Fırsatlarının İncelenmesi


Öz T., Işık A.

Online Journal of Mathematics, Science and Technology Education, cilt.1, sa.1, ss.87-100, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışma, ilköğretim matematikeğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimleri kapsamında öğrencilerine sundukları matematiksel muhakeme (akıl yürütme) becerisi fırsatlarını belirlemek amacıyla 4 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak video kayıtları ve gözlem kullanılmıştır. Ders anlatım videolarından elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sürecinde kaydedilen videolar yazı haline getirildikten sonra Bergqvist ve Lithner (2012) tarafından tanımlanan analiz sürecine bağlı kalınarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizlerinden öğretmen adaylarının öğrencilere matematiksel akıl yürütme becerisi ile ilgili nadiren akıl yürütme fırsatları sundukları genel olarak düşünüldüğünde sınırlı fırsatlar sundukları sonucuna ulaşılmıştır.
Bu çalışma, ilköğretim matematikeğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimleri kapsamında öğrencilerine sundukları matematiksel muhakeme (akıl yürütme) becerisi fırsatlarını belirlemek amacıyla 4 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak video kayıtları ve gözlem kullanılmıştır. Ders anlatım videolarından elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sürecinde kaydedilen videolar yazı haline getirildikten sonra Bergqvist ve Lithner (2012) tarafından tanımlanan analiz sürecine bağlı kalınarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizlerinden öğretmen adaylarının öğrencilere matematiksel akıl yürütme becerisi ile ilgili nadiren akıl yürütme fırsatları sundukları genel olarak düşünüldüğünde sınırlı fırsatlar sundukları sonucuna ulaşılmıştır.
Bu çalışma, ilköğretim matematikeğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması deneyimleri kapsamında öğrencilerine sundukları matematiksel muhakeme (akıl yürütme) becerisi fırsatlarını belirlemek amacıyla 4 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak video kayıtları ve gözlem kullanılmıştır. Ders anlatım videolarından elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sürecinde kaydedilen videolar yazı haline getirildikten sonra Bergqvist ve Lithner (2012) tarafından tanımlanan analiz sürecine bağlı kalınarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizlerinden öğretmen adaylarının öğrencilere matematiksel akıl yürütme becerisi ile ilgili nadiren akıl yürütme fırsatları sundukları genel olarak düşünüldüğünde sınırlı fırsatlar sundukları sonucuna ulaşılmıştır.