İşbirlikli Öğrenmenin Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi


Creative Commons License

BUDANCAMANAK M., DİLMAÇ O.

Uluslararası Guzel Sanatlar Egitimi Arastirmalari Dergisi, cilt.1, sa.1, ss.113-116, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenmenin görsel sanatlar öğretmeni adaylarının problem
çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Ön-test son-test deney kontrol gruplu yarı
deneysel deseni ile gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılı güz
yarıyılında bir devlet üniversitesinin güzel sanatlar eğitimi bölümü resim iş eğitimi
öğretmenliğinde öğrenim gören 64 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin elde
edilmesinde Heppner ve Peterson tarafından geliştirilen ve Şahin, Şahin ve Heppner tarafından
Türkçe’ye uyarlanan problem çözme envanteri kullanılmıştır. Dersler deney grubunda
İşbirlikli Öğrenme yaklaşımına uygun olarak, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretime
dayalı olarak işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarında yer alan katılımcıların veri toplama
araçlarından elde edilen puanlarının normal dağılıma sahip olup olmadığını belirlemek için
Shapiro-Wilk normallik testi ile basıklık-çarpıklık (kurtosis-skewness) değerleri incelenmiştir.
Bulgular işbirlikli öğrenme yaklaşımının görsel sanatlar öğretmen adaylarının problem çözme
becerilerine yönde etki ettiğini göstermektedir.

The aim of this research is to examine the effect of collaborative learning on the problemsolving
skills of visual arts teacher candidates. The study was carried out with pre-test post-test
control group pattern of experimental method and the study group is composed of 64 preservice
teachers who have education at art teaching department of fine arts education at a state
university in fall semester of 2016-2017 academic year. Subject matching method was
preferred in forming experiment and control groups in the study. In the study, the problem
solving inventory developed by Heppner and Peterson and adapted to Turkish by Şahin, Şahin
and Heppner was used. The lessons were processed in the experimental group in accordance
with the Cooperative Learning approach and in the control groups based on the traditional
teaching. The Shapiro-Wilk normality test and kurtosis-skewness values were examined to
determine whether participants in the experimental and control groups had normal
distributions of data collection scores. Findings show that the collaborative learning approach
influences visual arts teacher candidates' problem solving skills.