Gastronomik Bir Ürün ve Turistik Bir Değer Olan Çakallı Menemeni'nin Yerel Halk Tarafından Değerlendirilmesi


Erdoğan D., Çavuş A.

Journal Of Silk Road Tourism Researches, cilt.1, sa.1, ss.1-12, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Journal Of Silk Road Tourism Researches
  • Sayfa Sayıları: ss.1-12
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gastronomi turizmi faaliyetlerine katıl
an turist sayısının her geçen gün artmasıyla yöresel yiyecek ve
içeceklerin önemi ve potansiyeli artmaktadır. Destinas
yon imajı için de oldukça önemli olan yöresel yiyecek ve içeceklerin bu ürünleri üreten yerel halk tarafından
algısı da önem kazanmaktadı
r. Çalışmada amaçlanan yerel halkın Çakallı Menemeni aracığıyla bölgedeki turizm
ve gastronomi turizmi hakkındaki algısını değerlendirmektir. Bu amaçla 410 kişiyi kapsayan ve yerel halkın
Samsun bölgesindeki gastronomi turizmi algısını, Çakallı Menemeni
ha
kkındaki genel
bilgisini ve Çakallı
Menemeni’nin gastronomi turizmine etkilerini ölçmeyi hedefleyen anket çalışması yapılmıştır.
Anketler, SPSS
programına aktarılarak incelenmiştir. Güvenilirlik analizi için Cronbach’s Alpha, yanıtlardaki eğilimleri
görebi
lmek için frekans analizleri kullanılmıştır. Bu incelemeler sonucunda k
atılımcıların çoğunluğunun Çakallı
Menemeni’ni duymuş, Çakallı Menemeni’nin kültürel bir değer olarak, korunması gerektiğini ve ürünün Samsun
mutfak kültürü ile özdeşleştirilmesi gere
ktiği düşüncesine olumlu baktığı görülmüştür. Bu tutuma karşın
katılımcıların ürünün gastronomi turizmi amaçlı beklentileri karşıladığı ve Türkiye’nin diğer bölgelerindeki
gastronomi turizmi ile rekabet edebileceği ifadelerine tamamen katılmadığı görülmüşt
ür.
Anahtar Kelimeler:
Gastronomi Turizmi, Samsun, Yöresel Ürün, Çakallı Menemeni
With the increasing number of tourists participating in gastronomic tourism activities every day, the
importance and potential of local food and beverages is increa
sing. The perception of local food and beverages
by the local people who produce these products, which is also very important for the image of the destination, is
also becoming important. The aim of the study is to evaluate the perception of local people a
bout tourism and
gastronomic tourism in the region through Çakallı Menemeni. For this purpose, a survey study was conducted
covering 410 people and aimed at measuring local people's perception of gastronomic tourism in Samsun,
knowledge of Çakallı Menemeni
and the impact of Çakallı Menemeni on gastronomic tourism
Then, in order to
examine the results, the survey results were transferred to a computer environment and examined in the SPSS
program. Cronbach's Alpha was used for reliability analysis and frequen
cy analyses were used to see trends in
responses.
As a result of these studies, the majority of the participants have heard about Çakallı Menemeni, It has
been seen that Çakallı Menemeni is a cultural value, it should be protected, and the product should b
e identified
with Samsun culinary culture. Despite this, the participants did not fully agree with the idea that the product could
meet the expectations for gastronomic tourism purposes and compete with gastronomic tourism in other regions
of Turkey.
Key W
ords:
Gastronomy Tourism,
Samsun,
Local Product, Cakalli Menemeni