Yalın kavramı 1950’li yıllarda Japon şirketlerinde ortaya çıkmıştır. Yalın felsefe, iş süreçlerinde verimliliği artırmayı, israfları ortadan kaldırmayı ve müşteri değerine odaklanmayı amaçlayan bir felsefedir. Dünya genelinde yalın felsefe; küresel rekabette avantaj sağlamak, sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak, hızlı piyasa değişimlerine adapte olmak, müşteri memnuniyetini artırmak gibi önemli amaçlar doğrultusunda birçok işletmeye fayda sağlamıştır. Günümüzde yalınlaşma ve yalın teknikler, imalat sistemleri ile birlikte hizmet sistemlerinde de kullanılmaktadır. Buna; eğitim, tedarik ve lojistik, bilişim ve teknoloji gibi iş kolları örnek olarak gösterilebilir. Bu çalışmada, bir gıda firmasının iç lojistik süreçlerinde yalın teknikler kullanılarak süreç iyileştirme yapılmıştır. Öncelikle, söz konusu sürece değer katmayan işlemleri tespit edip ortadan kaldırmak için Değer Akışı Haritalama (DAH) kullanılmıştır. Bu süreçte manuel yürütülen işlemler elimine edilerek yeni bir sistem oluşturulmuştur. Mevcut durumda toplam 434 dakikada tamamlanan malzeme transfer süreci, yeni sistem önerisi ile 284 dakikaya düşürülmüştür. Daha sonra PUKÖ döngüsü ile yaşanan bazı problemler analiz edilerek çözüm önerileri sunulmuştur. Son olarak, spagetti diyagramı ve Milk Run taşıma sistemi ile gereksiz taşımalar minimize edilmiştir. Bu sistemin kullanılmasıyla, yıllık ortalama taşımalar için harcanan 470 saatin 50,1 saate düşmesi öngörülmektedir.
The concept of lean emerged in Japanese companies in the 1950s. Lean philosophy is a mindset aimed at enhancing efficiency in business processes, eliminating waste, and prioritizing customer value. This philosophy has globally benefited numerous businesses for crucial purposes such as gaining a competitive edge in the global market, achieving sustainability goals, adapting to rapid market changes, and enhancing customer satisfaction. Today, simplification and lean techniques are employed not only in manufacturing systems but also in-service systems. Business sectors such as education, supply and logistics, informatics, and technology can be cited as examples. In this study, lean techniques were employed to improve the internal logistics processes of a food company. Initially, Value Stream Mapping (VSM) was utilized to identify and eliminate processes that do not contribute value to the targeted process. In this process, manual procedures were eliminated, and a new system was implemented. The material transfer process, which currently takes 434 minutes in total, has been reduced to 284 minutes with the new system proposal. Subsequently, issues encountered within the PDCA cycle were analysed, and potential solutions were proposed. Finally, unnecessary transportation was minimized through the spaghetti diagram and the implementation of the Milk Run transportation system. By using this system, it is anticipated that the annual average of 470 hours spent on transportation will decrease to 50.1 hours.