EJERCongress 2021, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.580-583
2020 yılını tüm dünya ve Türkiye COVID-19 pandemisi sebebiyle farklı bir yıl olarak tamamladı. İlk okuma yazma öğretiminde EBA ve diğer eğitim portallarının kullanılması çocukların okuma yazma becerilerinin gelişimiyle birlikte belki teknoloji kullanma becerilerini arttıracak ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirecek yönünde görüşler öne sürüldü. Fakat süreçte sınıf öğretmenleri belli sorunlarla karşı karşıya kaldı ve belki de okuma-yazma süreçleri sekteye uğradı. Bu kapsamda sınıf öğretmenlerinin COVID-19 pandemi sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları, öğretmenlerin görüşlerine göre belirlemeyi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri getirmeyi amaçlayan bu çalışmada aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır: 1. Süreçte ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan-gözlemlediğiniz aile kaynaklı sorunlar nelerdir? 2. Pandemi sürecinde ilk okuma yazma öğretimiyle normal süreçte ilk okuma yazma öğretimi sürecini kolaylık-zorluk açısından karşılaştırabilir misiniz? 3. Süreçte ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan-gözlemlediğiniz öğrenci kaynaklı sorunlar nelerdir? 4. Süreçte ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan-gözlemlediğiniz öğrenme ortamı-öğretim materyali kaynaklı sorunlar nelerdir? 5. Süreçte ilk okuma yazma öğretiminde bireysel anlamda yaşadığınız sorunlar nelerdir? 6. Süreçte ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan-gözlemlediğiniz sorunların çözümüne yönelik önerileriniz nelerdir?
Bu çalışma, eğitim araştırmaları sürecinde yaygın bir şekilde kullanılan durum çalışması araştırmasıdır. Bir araştırma
metodu olarak durum çalışması, eğitim alanında var olan bir sorunu derinlemesine analiz etmede kolaylıkla kullanılabilen
ve genel olarak gerçek yaşam ortamlarında var olan “nasıl” ve “neden” sorularına cevap arayan ve farklı veri toplama
kaynaklarından istifade eden sistematik bir araştırma yöntemidir (Yıldırım ve Şimşek, 2015). Dijital teknolojilerin eğitim ve öğretim sürecine entegrasyonu ve etkisi gün geçtikçe daha fazla artmaktadır.
Entegrasyonun pandemi sürecinde ne şekilde yapıldığı ve bu entegrasyonun eğitim etkisi, disiplinlere ve öğretim
düzeyine göre farklılıklar gösterebilmektedir. Bu araştırma kapsamında ilk okuma yazma öğretim sürecinde karşılaşılan
sorunlarla, EBA ve eğitim portalları kullanımının sınıf öğretmenlerinin perspektifinden farklı boyutlarda ortaya
çıkarılacaktır.