Eğitim ve Öğretimde Etik


Creative Commons License

İlgaz S., Bilgili T.

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, ss.199-210, 2006 (Hakemli Dergi)

Özet

Eğitim uzun bir sürece sahiptir. Bu yüzden dünyadaki çoğıı toplum, eğitim

problemleriyle yüz yüze gelmektedir. Bu problemlerden biri de, eğitimin ahlnki 'ue

etiksel boyutu ile yakmdmı ilgilidir.

Eğitimde etik, öncelikle ele almması gereken bir konudur. Eğitim insam yaşamı

boyunca etkilerneye ve bir şekle sokmaya çalışır. Fakat etik, insanııı Ne yapmalıyım 7

Nasıl yaşamalıyım? sorularma vermeye çalıştı(~! yamttır. Eğitim 've etik arasmda bu

anlamda zorunlu bir ilişki vardır. Etik, öğretmenlcr tarafmdan kul/anılmı yöntem ve

tekııiklerle yakından ilgilenir. Aynı zamanda öğretmenler tarafıııdan kul/amlan

yöntem ve teknikler, öğrencilerin bilgi, beceri ve tutumlnrmı da etkiler. Bununla

beraber, bir öğretmen bu yöntem ve telmikleri nerede, ne zammı, Ilasıl ve Ile içiıı

kullanacağını iyi bilmelidir.

Eğilim biLimi ve etik disiplinin temeli insandır. Bu, eğitim ve etiği birbirine

yaklaştırır. Bu yüzden etik, eğitimin her kademesine müdahale edebilir.