Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.6, ss.199-210, 2006 (Hakemli Dergi)
Eğitim uzun bir sürece sahiptir. Bu yüzden dünyadaki çoğıı toplum, eğitim
problemleriyle yüz yüze gelmektedir. Bu problemlerden biri de, eğitimin ahlnki 'ue
etiksel boyutu ile yakmdmı ilgilidir.
Eğitimde etik, öncelikle ele almması gereken bir konudur. Eğitim insam yaşamı
boyunca etkilerneye ve bir şekle sokmaya çalışır. Fakat etik, insanııı Ne yapmalıyım 7
Nasıl yaşamalıyım? sorularma vermeye çalıştı(~! yamttır. Eğitim 've etik arasmda bu
anlamda zorunlu bir ilişki vardır. Etik, öğretmenlcr tarafmdan kul/anılmı yöntem ve
tekııiklerle yakından ilgilenir. Aynı zamanda öğretmenler tarafıııdan kul/amlan
yöntem ve teknikler, öğrencilerin bilgi, beceri ve tutumlnrmı da etkiler. Bununla
beraber, bir öğretmen bu yöntem ve telmikleri nerede, ne zammı, Ilasıl ve Ile içiıı
kullanacağını iyi bilmelidir.
Eğilim biLimi ve etik disiplinin temeli insandır. Bu, eğitim ve etiği birbirine
yaklaştırır. Bu yüzden etik, eğitimin her kademesine müdahale edebilir.