Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.38-53, 2024 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının psikolojik sermaye algı düzeylerinin sportif aktivite ve farklı
değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmış ve Erzurum
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde 2022-2023 öğretim yılında öğrenim gören
337 öğretmen adayı araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel
Bilgi Formu”, Atilla ve Dönmez (2022) tarafından geliştirilen “Psikolojik Sermaye Algı” ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikli tanımlayıcı istatistikleri hesaplanmış ve normal dağılım
gösterdiği tespit edilmiştir. Normal dağılım sergilemesinden dolayı parametrik testlerden t-testi ve
ANOVA analizleri uygulanmıştır. Verilerin iç tutarlık değerlerinin incelenmesi amacıyla Cronbah’s
Alpha analizi uygulanmıştır. Gruplar arasında anlamlı farklılığın tespit edilmesi amacıyla Tukey çoklu
karşılaştırma testi uygulanmıştır. Katılımcıların yaşları, kişisel gelir düzeyleri ve sportif aktivite yapma
süreleri ile Psikolojik Sermaye Algı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla ise korelasyon
analizi yapılmıştır. Sonuçlar p<,050 anlamlılık düzeyine göre değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda;
katılımcıların yaşları, kişisel gelir düzeyleri ve sportif aktivite yapma süreleri ile psikolojik sermaye algı
düzeyleri arasında pozitif yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Katılımcıların psikolojik sermaye algı
düzeylerinde de sportif aktivite yapma durumları ve sportif aktivite türleri arasında farklılık olduğu
tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sportif aktivite yapmanın öğretmen adaylarının psikolojik
sermaye algı düzeylerini iyileştirdiği söylenebilir.