TRABZON ILAHIYAT JOURNAL, cilt.8, sa.1, ss.227-267, 2021 (Hakemli Dergi)
İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin mezun olduktan sonra gerek mesleki açıdan gerekse tüm
hayatları boyunca in-sanlarla olan ilişkilerinde, fakültedeki kazanımları büyük rol oynamaktadır. Dinin bireyin duygu, düşünce ve davranışlarındaki yansımalarını inceleyen din
psikolojisi dersindeki edinimler, İlahiyat Fakültesi öğrencileri için özellikle önem arz etmektedir. Ülkemizde hızla gelişmekte olan ve yönelimin fazla olduğu din psikolojisi bilim
dalıyla ilgili literatür incelendiğinde İlahiyat Fakültelerinde verilen din psikolojisi derslerine ilişkin az sayıda araştırma bulunmaktadır. Araştırma Atatürk Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi’nde 2017-2018 ve 2018-2019 akade-mik yılı bahar döneminde din psikolojisi
dersini alan öğrencilerin ilgili derse yönelik algılarının ortak ve farklı yönlerinin ortaya
konulmasını amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmada özellikle din psikolojisi dersinin
içeriğine ve işlenişine yönelik tutumlar üzerinde genelleme yapmanın ötesinde derinlemesine inceleme yapılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle
belirlenen (7) kız ve (5) erkek olmak üzere toplam (12) öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Fenomenolojik desenin kullanıldığı araştırmada, çalışma grubuy-la gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler neticesinde elde edilen veriler betimsel analize tabi
tutulmuş-tur. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, din psikolojisi dersini hem insanın
kendini tanıması hem de muhatap olacakları kişileri analiz edebilmesi açısından önemli
bulmaktadır. Öğrenciler, Temel İslam Bilimleri çatısı al-tında alınan derslerdeki bilgilerin
muhataplarına ne şekilde ifade edileceğinin öğrenilmesi yönüyle din psikoloji-si dersinin
İlahiyat Fakültesi’nde zorunluluğunun sürdürülmesi ve süre açısından daha fazla olması
gerektiğini düşünmektedir. Öte yandan öğrenciler, olumlu anlamda hem din psikolojisi
dersinin İlahiyat Fakültesi’ndeki diğer derslerden içerik yönüyle farklı olduğunu vurgulamakta hem de mezun olduktan sonra hayata aktarabilecek-leri güncel konuların da ders
içeriğinde yer almasını istemektedir