SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SIKINTIYA DAYANMA DÜZEYLERİNİN SPOR VE ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)


Creative Commons License

TURAN M., TATLISU B., TATLISU T., UÇAN İ.

4.ULUSLARARASI HERKES İÇİN SPOR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 22 Mayıs 2021, cilt.1, sa.1, ss.35-36, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.35-36
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin sıkıntıya dayanma düzeylerinin spor ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlandı. Araştırmaya 317 erkek ve 516 kadın olmak üzere toplam 833 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Araştırmada katılımcıların demografik özelliklerinin tespit edildiği sorularla birlikte Gaher ve Simons (2005) tarafından geliştirilip Sargın ve ark. (2012) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Sıkıntıya Dayanma Ölçeği” kullanıldı. Veriler Spss 25.0 paket programı ile analiz edildi. Betimsel analizlerin ardından yapılan normallik analizi sonuçlarına göre “Bağımsız Gruplar T Testi” ile “Tek Yönlü Varyans Analiz” testleri kullanıldı ve çalışmada anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak değerlendirildi. Yapılan analizler sonucunda, sıkıntıya dayanma düzeyinin cinsiyet, maddi gelir ve yaş değişkenine göre toplam puanda istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı, spor yapma, spor türü ve spor süresi değişkenlerinde sıkıntıya dayanma ölçeğinin tolerans ve regülasyon alt boyutlarında anlamlı sonuçlar olduğu tespit edildi. Araştırmada sporun üniversite öğrencilerinde sıkıntıya dayanma konusunda etkili olduğu sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle üniversitelerin farklı bölümlerinde de spora yönelik aktivitelerin ve derslerin yaygınlaştırılmasının önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır.

In this study, it was aimed to examine undergraduate students' level of endurance to distress according to sports and various variables. A total of 833 students, 317 males and 516 females, participated in the study voluntarily. The Scale of Resilience to Boredom developed by Gaher and Simons (2005) and adapted into Turkish by Sargın et al. (2012) was used to collect data together with the questions on the demographic characteristics of the participants in the study. Data were analyzed with Spss 25.0 package program. According to the results of normality analysis performed after the descriptive analysis, "Independent Groups T Test" and "One Way Variance Analysis" tests were used and the level of significance in the study was evaluated as (p <0.05). As a result of the analysis, it was determined that there was no statistically significant difference in the total score according to gender, financial income and age variables, and that there were significant differences in the tolerance and regulation sub-dimensions of the scale of resilience to boredom according to the variables of workout, type of sports and duration of sports. In the research, it was concluded that sports are effective in enduring distress among undergraduate students. For this reason, it is important to count sports-oriented activities and courses in different departments of universities.