9. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 20 Aralık 2021 - 21 Mart 2022, ss.138, (Özet Bildiri)
Kronoloji, sosyal bilgiler ve tarih eğitimi için oldukça önemlidir. Bu bağlamda kronoloji ile ilgili
çalışmaların genel bir değerlendirilmesi yapılarak kronoloji öğretimi ile ilgili planlı ve
uygulamaya dönük yapısal bilgi bütünlüğüne ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın amacı
Türkçe ve İngilizce literatürde yapılmış olan araştırmaların bulgularından hareketle kronoji
öğretimi ile ilgili konuları, kronoloji öğretiminde etkili olan yöntemleri ve kronoloji öğretiminde
kullanılan etkinliklerin yaş grubuna göre dağılımını ele alarak kronoloji öğretimi için genel bir
çerçeve çizmektir. Bu kapsamda İngilizce literatürde 23, Türkçe literatürde 12 çalışmaya
ulaşılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden döküman incelemesi kullanılmıştır. Elde
edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır. Literatürde yapılan çalışmaların konu bazında dağılımı: “kronolojinin önemi, kronoloji
öğretiminde yaşanılan zorluklar, tematik ve kronolojik yaklaşımın karşılaştırılması, öğrencilerinkronoloji bilgi ve becerisi, öğrencilerde kronoloji bilgi ve becerisinin gelişimsel seyri, kronoloji
öğretiminde kullanılan yöntemler” şeklindedir. Kronoloji öğretiminde etkili olan yöntemler: “Görseller (fotoğraf, resim…), zaman şeritleri, dijital etkinlikler (bilgisayar yazılımları, multimedya, 3D sistem, sanal oyunlar…) ve hikayelerle yapılan etkinliklerdir. Kronoloji
öğretiminde, yaş gruplarına göre kullanılan etkinlikler ise farklılık göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Kronoloji Öğretimi, Sosyal Bilgiler, Tarih