Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Veli-Okul İlişkilerinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri


Creative Commons License

Ercoşkun M. H., Diş O.

17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-UEYK2024 (17th International Congress on Educational Administration - IEAC2024), İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, ss.185-195

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.185-195
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre veli okul ilişkilerinde yaşanan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Okul ve velilerin yaşadığı sorunların ciddiyetle ele alınması ve çözülmesi gerektiğinden mevcut çalışma yapılmış, yönetici ve öğretmenlere rehberlik edebilecek bilgiler içerik analizi yapılarak tema ve alt temalar şeklinde sunulmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin veli-okul ilişkilerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin zengin veriler toplamak amacıyla öğretmen ve okul yöneticilerine yönelik yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2023-2024 öğretim yılında Erzurum merkez ilçelerinde görevli öğretmen ve okul yöneticilerinden oluşmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde ölçüt ve kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt olarak öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin veliler ile sorun yaşaması esas alınmıştır. Gönüllü katılımcılarla yapılan görüşmelerin ses kayıtları yazıya dökülmüştür. Çalışmanın geçerlik ve güvenirliği için gerekli önlemler alınmıştır. Çalışmayla ilgili bulgular, sonuçlar, tartışma ve öneriler sunulmuştur.

This study aimed to determine the problems experienced in parent-school relations according to the opinions of teachers and school administrators and the suggestions for these problems. Since the problems experienced by schools and parents need to be taken seriously and solved, the current study was conducted and information that can guide administrators and teachers is presented in the form of themes and sub-themes by doing content analysis. The phenomenology method, one of the qualitative research methods, was used in the study. A semi-structured interview form was used for teachers and school administrators to collect rich data on the problems experienced by teachers and school administrators in parent-school relations. The study group of the research consisted of teachers and school administrators working in the central districts of Erzurum in the 2023-2024 academic year. Criterion and snowball sampling methods were used to determine the participants. The criterion was based on teachers and school administrators’ having problems with parents. The audio recordings of the interviews with the volunteer participants were transcribed. Content analysis was used to analyze data. Necessary precautions were taken for the validity and reliability of the study. Findings, results, discussion, and recommendations were presented.