3. Ulusal Sinema ve Felsefe Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Aralık 2020, ss.83-84
Uzodinma Iweala’nın romanından uyarlanan ve Cary Joji Fukunaga tarafından yönetilen The Beasts of No Nation filmi, çocuk, esir ve katil olan Agu’nun üzerinden çocuk askerlerin yaşadığı travmaları seyirciyle buluşturmaktadır. Büyümek zorunda kaldıkları savaş ortamının yaşattığı travmanın yanında bu savaşta çocuk asker olarak yer almak ve birçok şiddet olayının baş kahramanı olmak bu çocuklarda travma sonrası stres bozukluğuna neden olmaktadır. Kolaylıkla manipüle edilebildikleri ve kontrol altına alınabildikleri için savaşlarda kullanılan çocuklar, fiziksel, cinsel ve psikolojik şiddete maruz kalmakta ve yaşadıkları bu travmalar sonucunda sessizliklerini korumaktadır. Travma deneyimi bireyin algısının ötesinde olduğu için birey bu deneyimi dile getirmekte zorlanır. Travma kurbanları kendilerini ifade edecek kelimeleri bulamaz, kullanılan hiçbir kelimenin yaşanan olayın dehşetini aktaramayacağına inanır ve/veya yaşadıklarını dile getirdiklerinde o ana dönüp dehşeti yeniden yaşayacaklarına inanırlar. Bu bağlamda, kurbanların bazen bilinçli bazen de bilinçsiz olarak sessiz kalırlar. The Beasts of No Nation filmini çocuk askerlerin yaşadığı travmalar bağlamında ele alan bu çalışma, maruz kalınan dehşet verici olayların sonrasında çocuk askerlerin yaşadığı travmatik sessizliği irdelemeyi ve travmanın en büyük göstergesi olan “dile getirilememe” durumunun izleyiciye nasıl aktarıldığını incelemeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler: The Beasts of No Nation, çocuk asker, travma,
travmatik sessizlik