Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin COVID-19 Pandemisi Nedeniyle Uzaktan Eğitime İlişkin Tutum ve Görüşleri


Creative Commons License

TURAN A., SİNCAN S.

Namık Kemal Tıp Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.145-151, 2023 (ESCI) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.4274/nkmj.galenos.2023.72677
  • Dergi Adı: Namık Kemal Tıp Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Emerging Sources Citation Index (ESCI), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.145-151
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Koronavirüs hastalığı-2019 (COVID-19) pandemisi sürecinde viral bulaşma riskini azaltmak için birçok ülkede örgün eğitime ara verilmiş ve uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu çalışmada COVID-19 pandemisi nedeniyle uzaktan eğitim alan tıp öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında tıp fakültesinde uzaktan eğitim alan 331 öğrenci değerlendirildi. Sosyo-demogrofik Veri Formu ve Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri Ölçeği uygulanarak tanımlayıcı ve kesitsel bir çalışma yapıldı. Bulgular: Katılımcıların %67,7’si (n=224) kadın, %61,3’ü (n=203) 1. sınıf, %14,8’i (n=49) 2. sınıf, %10,3’ü (n=34) 3. sınıf, %9,4’ü (n=31) 4. sınıf ve %4,2’si (n=14) 5. sınıf öğrencisi idi. Kişisel uygunluk ve etkinlik cevap puanları 3. sınıf öğrencilerinde diğer sınıflara göre anlamlı olarak daha yüksek bulunurken, yatkınlık faktör puanları arasında anlamlı bir fark gözlenmedi (sırasıyla p<0,001, p<0,001, p=0,109). Tek çocuk olanların etkinlik faktörü yanıt puanları, dört ve daha fazla kardeşi olanlara göre anlamlı olarak daha yüksekti (p=0,014). Kendi odası olanların olmayanlara göre kişisel uygunluk ve etkinlik puanları daha yüksekti (sırasıyla p<0,001, p<0,001). COVID-19 nedeniyle yakınını kaybetmiş öğrencilerin yatkınlık faktörü puanı diğer katılımcılara göre istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksekti (p=0,046). Sonuç: Uzaktan eğitime katılan öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri uzaktan eğitimin etkinliğini, öğreticiliğini, kişisel uygunluğunu ve öğrencilerin yatkınlığını önemli derecede etkilemektedir.
Aim: During the Coronavirus disease-2019 (COVID-19) pandemic, formal education was suspended and distance education was introduced in many countries to reduce the risk of viral transmission. This study aimed to evaluate the attitudes and opinions of medical students who received distance education due to the COVID-19 pandemic. Materials and Methods: In the spring semester of the 2019-2020 academic year, 331 students who received distance education at the faculty of medicine were evaluated. A descriptive and cross-sectional study was conducted by applying the Sociodemographic Data Form and the Scale for the Perception of Distance Education Students About Distance Education. Results: Of the participants, 67.7% (n=224) were female, 61.3% (n=203) were 1st grade, 14.8% (n=49) were 2nd grade, 10.3% (n=34) were 3rd grade, 9.4% (n=31) were 4th grade and 4.2% (n=14) were 5th grade students. Personal suitability and efficiency response scores were significantly higher in 3rd-grade students compared to the other grades, but no significant difference was observed between the predisposition factor scores (p<0.001, p<0.001, p=0.109, respectively). The efficiency factor response scores of those who were only children were significantly higher than in those with four or more siblings (p=0.014). Those who had their own room had higher personal suitability and efficiency scores than those who did not (p<0.001, p<0.001, respectively). The predisposition factor scores of the students who had lost relatives due to COVID-19 were statistically significantly higher than the other participants (p=0.046). Conclusion: The sociodemographic characteristics of students participating in distance education significantly affect the effectiveness of distance education, teaching, personal suitability, and students’ predisposition.