UBCAK 7. ULUSLARARASI BİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Bilecik, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2021, sa.60, ss.166-167
Araştırma, ortaokul öğrencilerinin günlük yaşam becerileri ve prososyal
davranışlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve günlük yaşam becerileri ile
prososyal davranışları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada
korelasyonel model kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Ankara ve Karabük’te 6.7. ve 8.
sınıfta olan 402 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Yaşam Becerileri
Eğitimi Ölçeği ve Prososyal Eğilimler Ölçeği’yle toplanmıştır. Araştırmada frekans
analizi, t- testi, varyans, Spearman ve Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır. Yaşam
Becerileri Eğitimi Ölçeği’nin bazı alt boyut puanlarıyla çocuk sayısı, çocuğun doğum
sırası, anne ve baba yaşı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde ilişki gösterdiği,
demografik değişkenler bakımından prososyal davranışlar arasında anlamlı ilişki
olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşam becerileriyle prososyal davranışları
arasında anlamlı ve düşük düzeyde ilişki olduğu bulgulanmıştır. (r=0.389; p<0.05).
Anahtar Kelimeler: Günlük Yaşam Becerileri, Prososyal Davranışlar, Sosyal Gelişim