Journal of Sports for All and Recreation, cilt.6, sa.3, ss.219-228, 2024 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı, spor aktiviteleri ve çeşitli değişkenler açısından öğretmen adaylarının psikolojik sermaye düzeyleri ile duygusal iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi'nden öğrencilerin (312 öğretmen adayı) katılımıyla, etik onay ve gönüllü katılım prensiplerine dayanarak bir çalışma yürütülmüştür. Veri toplama araçları araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, psikolojik sermaye ölçeği ve iletişim becerileri ölçeğini içeren bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerin sonucunda, katılımcıların psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutlarında spor aktivitelerine katılım ve spor aktiviteleri türleri açısından farklılıklar olduğu bulunmuştur. Ancak, psikolojik sermaye ölçeğinin alt boyutları ile iletişim becerileri ölçeğinin alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
The aim of the study is to investigate the relationship between the psychological capital levels and emotional communication skills of prospective teachers in terms of sports activities and various variables. In line with this purpose, the study was conducted with the participation of students (312 teacher candidates) from Kazım Karabekir Faculty of Education at Atatürk University, based on ethical approval and voluntary participation principles. The data collection instruments included a personal information form prepared by the researchers, a psychological capital scale, and a communication skills scale, all gathered through a questionnaire. The collected data were analyzed using the SPSS 25.0 program. As a result of the statistical analyses, it was found that there were differences in the participants' engagement in sports activities and types of sports activities in the subdimensions of the psychological capital scale. However, no significant relationship was found between the sub-dimensions of the psychological capital scale and the subdimension of the communication skills scale.