Dil ve Edebiyatta Afet, Hikmet Asutay,Selma Akol Göktaş,Rahim Şentürk,Binnur Arabacı Candan, Editör, Copyright Trakya Üniversitesi Yayınevi, Edirne, ss.124-139, 2023
Dil, insanların düşüncelerini ve duyduklarını bildirmek için kelimelerle ya da bir takım
işaretlerle yaptıkları anlaşma olarak tanımlanmaktadır. Bununla birlikte insanoğlunun
içerisinde yer aldığı binlerce yıllık medeniyetin en önemli yaşamsal ögelerinden biridir (TDK,
2019). Bireylerin iletişim kurmalarının en temel yolu olarak görülen dil, hem toplumsal hem de
toplumlar arasındaki ilişkilerin sağlanmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu durum
günümüzde dil eğitiminin konumunun belirlenmesinde ön plana çıkmaktadır. Dil eğitimi
temelde ana dil ve yabancı dil eğitimi olarak iki ana başlıkta incelenir ve bireylerin günlük
yaşamlarını yönlendirmesi bakımından öğretim programlarının temelinde bulunmaktadır
(Fidan, 2019).
Dil öğretiminin merkezinde, dört temel beceri ile birlikte bazı kısmi becerilerin de
kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu nedenle süre gelen süreç içerisinde alanın uzmanları
tarafından birçok yöntem ortaya konulmuştur. Fakat zaman içerisinde bir önceki yöntemin
eksikliklerine değinilmiş, özellikle öğrenmeyi kolaylaştırma, çağın ihtiyaçlarına cevap verme
amacı güdülmüştür. Yıllar boyunca eğitimin ana materyali haline gelen ders kitabı dört temel
dil becerisini geliştirmeyi amaçlasa da, teknolojik gelişimin beraberinde getirdiği öğeler,
hayatımızda her alanda olduğu gibi eğitim alanında da çeşitliliği ve kolaylıklarıyla sık sık
başvurulan kaynaktır (Kenger, 2022).
Teknolojinin her geçen gün değiştiği ve geliştiği bir çağda yaşıyor olmamız teknolojiyi
günlük işlerimizde ve hayatımızda vazgeçilmez bir hale getirdi. Kendi günlük yaşantımıza daha
yakından bakacak olursak, teknolojiyi ne sıklıkla kullandığımızı ya da herhangi merak edilen
bir konu için internet arama motorlarını ne kadar sık kullandığımızı görebiliriz. Sosyal medyayı
kullanmanın kolaylığı ve ucuzluğu bireylerin hayatlarına etkili bir şekilde entegre olmasına
sebep olmuştur. 2019 dijital verilerine göre Ocak 2019'da Türkiye'de 59,36 milyon internet
kullanıcısı bulunuyor. Bunların 52 milyonu aktif sosyal medya kullanıcısı. Bu aktif kullanıcılar,
toplam nüfusun %63' ünü oluşturuyor. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı Ocak 2018 – Ocak
2019 arasında %2 arttı. Günlük ortalama sosyal medya kullanımı 2 saat 46 dakika. %98' i son
bir ay içinde bir sosyal ağ veya anlık mesajlaşma servisini kullandı