ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL MEDYA ARACILIĞIYLA KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK ALGILARI


Creative Commons License

Karaz D.

Dil ve Edebiyatta Afet, Hikmet Asutay,Selma Akol Göktaş,Rahim Şentürk,Binnur Arabacı Candan, Editör, Copyright Trakya Üniversitesi Yayınevi, Edirne, ss.124-139, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: Copyright Trakya Üniversitesi Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Edirne
  • Sayfa Sayıları: ss.124-139
  • Editörler: Hikmet Asutay,Selma Akol Göktaş,Rahim Şentürk,Binnur Arabacı Candan, Editör
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dil, insanların düşüncelerini ve duyduklarını bildirmek için kelimelerle ya da bir takım

işaretlerle yaptıkları anlaşma olarak tanımlanmaktadır. Bununla birlikte insanoğlunun

içerisinde yer aldığı binlerce yıllık medeniyetin en önemli yaşamsal ögelerinden biridir (TDK,

2019). Bireylerin iletişim kurmalarının en temel yolu olarak görülen dil, hem toplumsal hem de

toplumlar arasındaki ilişkilerin sağlanmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu durum

günümüzde dil eğitiminin konumunun belirlenmesinde ön plana çıkmaktadır. Dil eğitimi

temelde ana dil ve yabancı dil eğitimi olarak iki ana başlıkta incelenir ve bireylerin günlük

yaşamlarını yönlendirmesi bakımından öğretim programlarının temelinde bulunmaktadır

(Fidan, 2019).

Dil öğretiminin merkezinde, dört temel beceri ile birlikte bazı kısmi becerilerin de

kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu nedenle süre gelen süreç içerisinde alanın uzmanları

tarafından birçok yöntem ortaya konulmuştur. Fakat zaman içerisinde bir önceki yöntemin

eksikliklerine değinilmiş, özellikle öğrenmeyi kolaylaştırma, çağın ihtiyaçlarına cevap verme

amacı güdülmüştür. Yıllar boyunca eğitimin ana materyali haline gelen ders kitabı dört temel

dil becerisini geliştirmeyi amaçlasa da, teknolojik gelişimin beraberinde getirdiği öğeler,

hayatımızda her alanda olduğu gibi eğitim alanında da çeşitliliği ve kolaylıklarıyla sık sık

başvurulan kaynaktır (Kenger, 2022).

Teknolojinin her geçen gün değiştiği ve geliştiği bir çağda yaşıyor olmamız teknolojiyi

günlük işlerimizde ve hayatımızda vazgeçilmez bir hale getirdi. Kendi günlük yaşantımıza daha

yakından bakacak olursak, teknolojiyi ne sıklıkla kullandığımızı ya da herhangi merak edilen

bir konu için internet arama motorlarını ne kadar sık kullandığımızı görebiliriz. Sosyal medyayı

kullanmanın kolaylığı ve ucuzluğu bireylerin hayatlarına etkili bir şekilde entegre olmasına

sebep olmuştur. 2019 dijital verilerine göre Ocak 2019'da Türkiye'de 59,36 milyon internet

kullanıcısı bulunuyor. Bunların 52 milyonu aktif sosyal medya kullanıcısı. Bu aktif kullanıcılar,

toplam nüfusun %63' ünü oluşturuyor. Aktif sosyal medya kullanıcı sayısı Ocak 2018 – Ocak

2019 arasında %2 arttı. Günlük ortalama sosyal medya kullanımı 2 saat 46 dakika. %98' i son

bir ay içinde bir sosyal ağ veya anlık mesajlaşma servisini kullandı