Asia Minor Studies, cilt.10, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, kültürel yemek teorileri ışığında, kimlik inşa etme süreci dinamiklerini David Wong Louie’nin The
Barbarians Are Coming (2000) romanında incelemektedir. Bu çalışma, özellikle Claude Fischler ve Deborah
Lupton’un görüşlerine odaklanmaktadır. Bu çalışma, birinci ve ikinci kuşak Çin kökenli Amerikalıların çelişen
yiyecek seçimlerini ve yemek yeme alışkanlıklarını, onların Amerikan ve/veya etnik beslenme düzenine olan
bağlılıklarını ve bunun aile birimi üzerindeki yıkıcı etkisinin sebep olduğu kuşaklararası kavgaları göstermesiyle
ele almaktadır. Bu makale, Çin kökenli Amerikalıların yiyeceklerinin ve yemek kültürünün, Çin mutfak düzenini
beyaz ırkın besidüzeninin etkilerine karşı koruduğunu göstermektedir; fakat beyaz ırkın damak zevkine karşı olan
bu savunmacı tutumun, sınıf gibi sosyal bir değişkenle etkileşimi sonucunda sarsıldığını öne sürmektedir. Romanın
analizi, yemek yeme isteğinin etnik mutfak kültürünün dayattığı düzgüsellikten kurtulması sonucunda, iştahın,
karakterlerin değişen sosyoekonomik durumuna bağlı olan aykırı yemek yeme eylemleri ile kişiselleştiğini
göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Yiyecek, Kimlik, Aile, Çin Amerikan Edebiyatı, Çin Amerikan Romanı
This study explores the dynamics of the identity construction process in David Wong Louie’s The Barbarians Are
Coming (2000) in the light of cultural food theories, focusing specifically on the views of Claude Fischler and
Deborah Lupton. The study discusses the contrasting food choices and eating habits of the first and second
generation Chinese Americans reporting the intergenerational conflicts born by the adherence to American and/or
ethnic dietary regimen and their disruptive effect on the family unit. The article argues that food and foodways of
Chinese Americans guard the culturally defined Chinese culinary regime against the workings of white dietary
practices, but the interaction with a social variable such as class challenges this reserved attitude towards the white
palate. The analysis of the novel demonstrates that once the desire of eating is no more tempered by the natural
tendencies of the ethnic culinary culture, the appetite gets personalized through nonconforming food practices
based on the changing socio-economic position of the characters.
Keywords: Food, Identity, Family, Chinese American Literature, Chinese American Novel.