Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Derin ve Yüzeysel Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi


Creative Commons License

Öztürk M.

Business and Management Studies: An International Journal, cilt.6, ss.45-63, 2018 (Hakemli Dergi)

Özet

Çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe derslerindeki öğrenme yaklaşımlarının demografik değişkenlere, muhasebe derslerine devam durumlarına ve muhasebe derslerini günlük tekrar etme durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespit etmektir. Çalışma kapsamında Atatürk Üniversitesi Erzurum Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulama Programı öğrencilerine anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin derin öğrenme eğilimleri ile sınıf düzeyleri, mezun oldukları lise, muhasebe derslerini günlük tekrar etme durumları; yüzeysel öğrenme eğilimleri ile cinsiyet, üniversite tercih sırası, muhasebe derslerine devam durumları ve muhasebe derslerini günlük tekrar etme durumları arasında istatistiki olarak anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. İkinci sınıf öğrencilerinin birinci sınıf öğrencilerine göre, Açıköğretim Lisesinden mezun olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre derin öğrenme eğilimleri yüksek iken erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre, öğrenim gördükleri programı ilk sıralarda tercih eden öğrencilerin sonraki sıralarda tercih eden öğrencilere göre yüzeysel öğrenme eğilimleri daha yüksektir. Ayrıca muhasebe derslerini günlük olarak her zaman tekrar eden öğrencilerin diğer öğrencilere göre derin öğrenme eğilimleri daha yüksek iken yüzeysel öğrenme eğilimleri daha düşük olduğu tespit edilmiştir.