Piaget ile Vygotsky’nin Dil ve Düşünce Üzerine Fikirlerinin Karşılaştırılması


Hazar Z.

• IV. Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi Konya Selçuk Üniversitesi , Konya, Türkiye, 18 Mayıs 2017 - 20 Mayıs 2018

  • Yayın Türü: Bildiri / Yayınlanmadı
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Piaget ve Vygotsky’ nin Dil ve Düşünce Üzerine Fikirlerinin Karşılaştırılması

Zehra HAZAR- zehrahazar01@gmail.com- Ankara Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü

           

            Dil, bir semboller sistemi olarak tanımlanmaktadır. Sosyal ve duygusal iletişimin en önemli aracı konumunda ve kompleks bir yapıya sahiptir. Dilbilimciler, psikologlar, felsefeciler ve kuramcılar dil ile ilgili birçok araştırmada bulunmuş ve birçok görüş ortaya koymuşlardır. Ancak bir görüş birliğine henüz varılamamıştır. Düşünce, bazı kuramcılar tarafından “dil” ile eşdeğer tutulmuş bazıları “dilin, düşünceyi yapılandıran bir etmen” olduğunu savunmuşlar, bazıları ise “dil ve düşüncenin birbirine bağımlı” olduğunu öne sürmüşlerdir. Bu çalışmada dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi ortaya koyan psikolojinin iki önemli ismi Vygotsky ile Piaget’nin görüşlerinin karşılaştırılmasına yer verilmiştir. Çalışma kapsamında Vygotsky ve Piaget’nin ortaya koyduğu görüşler değerlendirilmiş, “dil ve düşünce” arasındaki bağlantıya ilişkin her ikisinin de kuramlarında yer verdiği farklılıklar ve benzerlikler ortaya konulmuştur.

            Anahtar Kelimeler: Dil, Düşünce, Piaget, Vygotsky