The Journal of Social Sciences, cilt.5, sa.32, ss.524-542, 2018 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı BIST’e kote imalat sanayi şirketlerinin net satış gelirleri, net kâr tutarları ve kârlılık oranlarını incelemektir. Bu kapsamda 181 imalat sanayi şirketinin değişkenleri arasında uç değerleri olmayan ve mali tablolarına ulaşılabilen 173’ü çalışmaya dâhil edilmiştir. Şirketlerin öncelikle sektörler bazında net satışları, net kâr tutarları ve kârlılık performansları sıralanmış sonrasında imalat sanayi bir bütün olarak değerlendirilmiştir. Ayrıca şirketlerin net satışları, net kâr tutarları ve kârlılık oranları arasındaki ilişki korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda net satış geliri yüksek olan bir şirketin net kârının da her zaman yüksek olmayacağı; satış geliri çok yüksek olmayan bir şirketin kârlılık oranlarının yüksek olabileceği tespit edilmiştir. Ayrıca şirketlerin genellikle satış hasılatları ile net kâr tutarları arasında anlamlı ilişki olduğu; bazı alt sektörlerdeki şirketlerin net kâr tutarları ile kârlılık oranları arasında ilişki olduğu saptanmıştır.