BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMEN ADAYLARININ HALK OYUNLARI DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ


Aslan B. E.

3.ULUSLARARASI BEDEN EĞİTİMİ,SPOR,REKREASYON VE DANS KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Haziran 2020, ss.34-35

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.34-35
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor bölümü ve Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon bölümü öğrencisi olup formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ölçmek amaçlanmıştır. Araştırmada kesitsel tarama modeli benimsenmiş ve uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 2019-2020 akademik yılında Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğinden 50 ve Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon bölümünde öğrenim gören formasyon öğrencilerinden 20 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Turan (2015) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretmen Adayları için Halk Oyunları Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Bu araştırma için ölçeğin geçerlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve uyum iyiliği indeksleri hesaplanmıştır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,86 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 paket programından yararlanılmış, analizlerde bağımsız örneklemler t-testi ve basit korelasyon kullanılmıştır. Araştırma sonucunda formasyon eğitimi alan Rekreasyon öğretmen adaylarında halk oyunları dersine yönelik tutumlarının beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir; (t(68)=-3,647, p<0,05,η2=0,16).Kadın ve erkek öğretmen adaylarında ise halk oyunları dersine yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır; (t(68)=-0,197, p>0,05). Öğretmen adaylarının yaşları ile ilgili yapılan istatistiksel analizde anlamlı bir fark bulunamamıştır (r=0,030, p>0,05).