İŞİTME ENGELLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN TENİS EGZERSİZLERİNİN DENGE VE KOORDİNASYON GELİŞİMİNE KATKISININ ARAŞTIRILMASI


Creative Commons License

Şirinkan A.

3RD INTERNATIONAL ARTEMIS CONGRESS ON HEALTH AND SPORTS SCIENCES, İzmir, Türkiye, 24 - 26 Mart 2023, ss.113-117

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.113-117
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet Amaç: Bu araştırmanın amacı, İşitme Engelli Ortaokul Öğrencilerine Uygulanan Tenis Egzersizlerinin Denge ve Koordinasyon Gelişimine Katkısının Araştırılmasıdır. Materyal ve Metot: Araştırmaya 10-13 yaş grubunda 18 öğrenci (8 kız+10 erkek) katıldı Çalışmalara başlamadan önce öğrencilere ilk testler uygulanarak kaydedildi. Çalışmalar haftada 2 gün, 90-120 dakika olarak planlanarak 12 hafta devam edildi. 12 haftalık uygulama programı sonunda çocuklara son test olarak yeniden uygulandı. Analiz:Elde edilen veriler ESSP.20 programı ile analiz frekans, aritmetik ortalama ve gruplar arası karşılaştırma için varyans analizi (ANOVA) ile hesaplanarak tablolaştırıldı. Sonuç ve Değerlendirme: Araştırma sonunda, 10-13 yaş grubundaki çocukların dinamik ve statik denge değerleri ( p>0,05) anlamlı bulunmuştur. Sonuç olarak işitme engelli 10-13 yaş grubundaki öğrenciler için uygulanan denge geliştirici tenis egzersizlerinin denge ve koordinasyon gelişimine olumlu yönde etki ettiği bulgularına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: İşitme Engelli, Tenis, motor Beceriler, Denge, koordinasyon. Investigation of the Contribution of Tennis Exercises Applied to Hearing Impaired Secondary School Students to the Development of Balance and Coordination Summary Aim: The purpose of this research is to investigate the Contribution of Tennis Exercises Applied to Hearing Impaired Secondary School Students to the Development of Balance and Coordination. 3RD INTERNATIONAL ARTEMIS CONGRESS ON HEALTH AND SPORTS SCIENCES 114 Materials and Methods: 18 students (8 girls + 10 boys) in the 10-13 age group participated in the study. Before starting the studies, the students were recorded by applying the first tests. The studies were planned as 90-120 minutes, 2 days a week, and continued for 12 weeks. At the end of the 12-week practice program, the children were re-administered as a post-test. Analysis: Obtained data were tabulated with ESSP.20 program by calculating analysis frequency, arithmetic mean and analysis of variance (ANOVA) for comparison between groups. Conclusion and Evaluation: At the end of the research, the dynamic and static balance values of the children in the 10-13 age group (p>0.05) was found to be significant. As a result, it has been found that balance improving tennis exercises applied for students in the 10-13 age group with hearing impairment have a positive effect on the development of balance and coordination. Keywords: Hearing Impaired, Tennis, Motor Skills, Balance, coordination.