Lise öğrencilerinin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme tutum ve görüşlerinin incelenmesi


Creative Commons License

Sevim O., Toyran M.

Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.4, sa.1, ss.56-65, 2020 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme tutum ve görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı sıralı desene uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 379 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Tablet Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretiminin Temel Dil Becerilerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel veriler kestirimsel istatistiksel yöntemlerle analiz edilirken nitel veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda cinsiyet, sınıf düzeyi, kişisel bilgisayara ve akıllı telefona sahip olma durumunun öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğrenme tutumları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı; öğrencilerin tablet bilgisayar destekli Türkçe öğretimi etkinliklerini olumlu yönleri ve sınırlılıklarıyla birlikte değerlendirdikleri tespit edilmiştir

The aim of this study is to examine the views of high school students’ tablet computer based Turkish learning attitudes and opinions. The research was carried out in accordance with an explanatory sequential pattern, one of the mixed method patterns. The study group consists of 379 high school students. The data of the study were obtained with the Scale of Tablet Computer Based Teaching Turkish Language to Determine the Effect on Basic Language Skills and a semistructured interview form. While quantitative data were analyzed by predictive statistical methods, qualitative data were analyzed by descriptive analysis technique. At the end of the study, it was determined that gender, class level, personal computer and smartphone status did not have a significant effect on students' tablet computer based Turkish learning attitudes and that students evaluated the activities of tablet based Turkish teaching with its positive aspects and limitations