Turkish Journal of Educational Studies, cilt.7, sa.1, ss.27-42, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada amaç, ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde (İngilizce)
karşılaştıkları problemleri tespit etmektir. Bu araştırmanın bir diğer amacı ise, Türkiye’de yabancı dil öğretiminde
karşılaşılan sorunları öğrenci, öğretmen, öğretim programı ve yönetime göre belirlemek ve ikinci yabancı dil
öğretiminin daha etkili ve yararlı olmasını sağlayacak öneriler geliştirmektir. Sınıf öğretmenlerinin yabancı dil
öğretiminde yaşadıkları problemleri belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada veriler, sınıf öğretmenlerinin
görüşlerinden elde edilmiştir. Görüşme yapılan sınıf öğretmenleri görüşlerini özgür bir şekilde ifade etmiş,
görüşme esnasında katılımcıyı yönlendirici herhangi bir ifade kullanılmamıştır. Araştırma, 2016-2017 öğretim
yılında Elazığ, Bitlis, Bingöl illerinde bulunan 18 İlkokulda görev yapan toplam 130 sınıf öğretmeni üzerinde
yürütülmüştür. Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin İngilizce dersini öğretirken yaşadıkları sıkıntıları belirlemeyi
amaçlamaktır. Araştırmaya katılanların % 45.1 i erkek, % 56.9 bayan öğretmenlerden oluşmaktadır.