Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.1, sa.13, ss.404-413, 2006 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada ögrencilerin ögrenilmiş çaresizlik düzeyleri ile ö~rencilerin cinsiyet, yaş, ögrenim şekli, akademik başarı durumu, anne ve babanın ögrenim durumu arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklerni, İlkögretim okulları ile Yatıiı Bölge Okullarının 6. ve 8. sınıfında okuyan 150 kız ve 339 erkek olmak Uzere toplam 489 ögrenciden oluşmuştur. Araştırmada aşagıdaki bulgular elde edilmiştir: ı. Erkek ögrencilerin ögrenilmiş çaresizlik düzeyleri kız ögrenciJerinkinden daha yüksektir. 2. Ögrencilerİn ö~renilmiş çaresizlik dUzeyleri yaşlarına göre anlamlı bir fark göstermemektedir. 3. Yatılı okuyan ögrencilerin ögrenilmiş çaresizlik düzeyleri, gündüzlü okuyan ögrencilerinkinden daha yüksektir. 4. Akademik başarı durumu "zayıf ve orta" olan ö~enciJerin ögrenilmiş çaresizlik dUzeyleri, akademik başarı durumu "iyi ve çok iyi" olan ögrencilerden daha yüksektir. 5. Ana ve babalarının ö~renim dUzeyi düşlik olan ögrencilerin ö~enilmiş çaresizlik dUzeyleri, ö~enim düzeyi yüksek olanlardan daha yüksektir