24. Ulusal Turizm Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2024, ss.87-100
Çalışmanın temel amacı yerli ziyaretçilerin Erzurum'da yaşadıkları yerel yemek deneyimlerini
zenginleştirilmiş bir yaklaşımla incelemektir. Diğer bir ifadeyle çalışma yerli ziyaretçilerin duyusal,
entelektüel ve davranışsal yemek deneyimlerinin yiyecek destinasyon imajı, deneyim memnuniyeti ve
tekrar ziyaret niyetleri üzerindeki etkilerini incelemeye çalışmaktadır. Veriler web tabanlı anketler
aracılığıyla Mayıs-Temmuz 2024 tarihleri arasında kolay örnekleme yöntemiyle toplanmış ve
kullanılabilir 256 veri elde edilmiştir. Verilerin analizinde “Kısmi En Küçük Kareler Yöntemi Yapısal
Eşitlik Modellemesi” yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma bulguları duyusal, entelektüel ve davranışsal
yemek deneyiminin, yiyecek imajını ve deneyim memnuniyetini önemli derecede yordandığını
göstermektedir. Ayrıca yiyecek imajı ve deneyim memnuniyetinin yerli ziyaretçilerin tekrar ziyaret
etme niyetlerini pozitif olarak güçlü şekilde etkilediği tespit edilmiştir.