Türk yabancı dil İngilizce öğretmenlerinin sözlü geri dönüt uygulamaları


Creative Commons License

Köroğlu H., Kayaoğlu M. N.

BUSBED. BINGÖL UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE, sa.24, ss.127-139, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışma son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamaları esnasında sınıf ortamında sözlü geri dönüt uygulamalarını araştırmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği son sınıf okuyan 10 öğrenci ile aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinden Eğitim Fakültesinde hafta sonları öğretmenlik sertifikası programına devam eden 10 öğrenci olmak üzere kurayla seçilen toplam 20 öğretmen adayıdır. Sınıf gözlem metoduyla toplanan veriler yirmi dersin video kayıtlarından oluşmaktadır. Çalışma üç önemli sonuç ortaya çıkarmıştır. Birincisi, hem eğitim fakültesi hem de edebiyat fakültesi öğrencileri yapılan hataların mahiyetine bakmadan oldukça fazla sözlü geri dönüt uygulamalarına başvurmaktadır. Bir diğer deyişle, katılımcılar, öğrenci hatalarının anlamı bozup bozmadığına bakmadan her türlü hataları düzeltmeye çalıştıkları görülmüştür. İkinci olarak, katılımcılar daha dilbilgisi (%98) ve kelime (%82.8) ile ilgili hataları üzerine yoğunlaşmışlardır. Son olarak, öğretmen adaylarının sözlü geri dönüt teknikleri ile ilgili tercihlerine gelince, öğretmen ve öğrenci, ve öğrenci ile öğrenci arasında bir etkileşim kurmaya imkan sağlamayan teknik olan doğrudan düzeltme (%92.9) en çok tercih ettikleri teknik olmuştur.