Yöresel Bir Ürün Olan Oltutaşı Ürünlerinin Ulusal Pazarda Konumlandırılması (Tüketici Boyutlu Bir Değerlendirme)


Creative Commons License

ÇİL V., Candan B.

5. Orta Anadolu İşletmecilik Kongresi, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Haziran 2006, ss.49-58

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Tokat
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.49-58
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İşletmeler, ürünlerini ve pazarlama tekniklerini, zaman içerisinde yeniden gözden geçirmek ve gerektiği zaman, rakiplerinden farklılaştırmak durumundadırlar. Bazı durumlarda ise, bir sektör, pazarlama karmasını yeniden tasarımlamak, mal, fiyat, dağıtım kanalı ve satış çabaları konusunda yeni yaklaşımlar belirlemek zorundadır. 

Oltu Taşı, Erzurum ilinin Oltu ilçesinde çıkarılan, esasında bir karbon bileşeni olan siyah renkli, kolay işlenebilen, bu nedenle de takı ve ziynet eşyası yapımında kullanılan orta değerde bir taştır. Yüzyıllardan beri yörede genellikle tek kişilik ve babadan oğla geçen ev-atölyelerde fazla bir değişikliğe uğramadan üretilmektedir. Bu ürünün, yöresel bir ürün olmaktan çıkarılıp yeni pazar fırsatlarını yakalayabilmesi için, üreticilerin ve tüketicilerin bu ürünü değerlendirmeleri ve beklentileri araştırılarak sorunlar tespit edilmeye çalışılmış, elde edilen sonuçlardan hareketle ürün ve pazarla ilgili pazarlama açısından çeşitli önerilerde bulunulmuştur. 

Bu bildiride tüketicilerle yapılan araştırmanın sonuçları sunulmuştur.