Birleştirilmiş Sınıflarda Örnek Bir Uygulama: Robotik Kodlama


Creative Commons License

Ocakcı E., Samancı O.

20th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2022) / November 14-17, 2022, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.366-376

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.366-376
  • Atatürk Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Özet Araştırmanın amacı eğitimde dezavantajlı bir grup olan birleştirilmiş sınıf öğrencilerine başlangıç seviyesinde kodlama becerisi kazandırmak ve onların kodlama deneyimlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemine dayalı olarak yürütülen araştırmanın desenini ise durum çalışması oluşturmuştur. Amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen birleştirilmiş sınıflı bir ilkokulun 24 öğrencisi araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilere ilk olarak kodlamanın tanımı, neden kodlama öğrenmek gerektiği ve kodlamanın nasıl yapıldığı konusunda temel bilgiler sunulmuştur. İkinci olarak kâğıt kaleme dayalı kodlama etkinlikleri yaptırılmıştır. Üçüncü olarak ise DOC Konuşan Eğitici Robot üzerinde kodlama uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem formu kullanılmıştır. Kodlama eğitimi sonrası öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonuçlarında başlangıç seviyesinde verilen kodlama eğitiminin öğrencilerde yön bulma, problem çözme, iletişim ve işbirliği becerilerine katkı sağladığı tespit edilmiştir. Öğrenciler kodlama eğitimini eğlenceli bir etkinlik olarak tanımlamış ve bunun nedenini kodlamayı bir oyun olarak görmeleriyle açıklamışlardır. Robotik kodlama konusunda farkındalık kazanan öğrenciler ileri düzey kodlama eğitimi almayı ve kodlamanın zorunlu bir ders olarak öğretim programına dâhil edilmesini istediklerini belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak ilkokullarda kodlama eğitimi için gerekli alt yapı olanaklarının sağlanması, kodlama eğitiminin yaygınlaştırılması ve ilkokul öğretim programına kodlamanın seçmeli bir ders olarak eklenmesi önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Birleştirilmiş sınıf, robotik kodlama, ilkokul.