Bu çalışmanın amacı temel düzey yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Cezayir 2 Üniversitesi Türkoloji Bölümü öğrencilerinin dil ihtiyaçlarını tespit etmektir. Araştırmada bu kapsamda öğrencilerin neden Türkçe öğrenmeye ihtiyaç duydukları, yabancı dil olarak Türkçe öğrenirken hangi dil becerisine daha çok ihtiyaç duydukları, hangi materyallere, etkinliklere, yöntemlere, temalara ve ölçme değerlendirme uygulamalarına ihtiyaç duydukları, öğretim programının amaç ve hedefleriyle ilgili ihtiyaçlarının ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen Türkoloji bölümü 1. sınıfında olan ve temel düzey yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 133 kadın, 44 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma nitel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın yöntemi bütüncül tek durum desenli durum çalışmasıdır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış dil ihtiyaç analizi formu ve yine araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikten, nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenciler çoğunlukla iş bulmak, Türkiye-Cezayir arasında ticaret yapmak ve Türkiye’yi ve Türk kültürünü sevdiği için Türkçe öğrenmek istemektedirler. Dil becerileri arasında en çok Türkçe konuşma becerilerinin geliştirilmesine ihtiyaç duymaktadırlar. Sözlük, çalışma kitabı, film ve şakılar Türkçe öğrenirken en çok ihtiyaç duydukları materyallerdir. Çeviri, karşılıklı konuşma, konuşma örnekleri dinleme en çok ihtiyaç duydukları etkinliklerdir.
The aim of this study is to determine the language needs of the students of the Department of Turkology at the University of Algiers 2 who are learning Turkish as a basic level foreign language. In this context, the research tried to determine why students need to learn Turkish, which language skills they need more when learning Turkish as a foreign language, which materials, activities, methods, themes and measurement and evaluation practices they need, and what their needs are regarding the goals and objectives of the curriculum. The study group of the research consists of 177 students. The study was designed in a qualitative model. The method of the research is a holistic single-case patterned case study. Language needs analysis form and an interview were used to collect the data. Descriptive statistics were used in the analysis of quantitative data, and content analysis was used in the analysis of qualitative data. According to the findings of the research, students learn Turkish for want to find a job the most. They need to improve their Turkish speaking skills the most. Dictionary, workbook, movies and songs are the materials and translation, conversation are the activities they need most when learning Turkish.